تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024

آخرین اخبار

به منظور بررسی وضعیت آفات نخیلات شهر فین بندرعباس با حضور مریم جلیلى مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات، مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، امیر بابک صاحب نظر معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حفظ نباتات، ولى الله رضایى معاون دفتر پیش آگاهى سازمان حفظ نباتات، عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، مسعود گرگیج معاون بهبود تولیدات گیاهی استان، الهام اسدپور مدیر حفظ نباتات استان، بخشدار شهر فین و دیگر همکاران و باغداران شهر فین در بخشداری فین برگزار شد. ضبط یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق استاندار هرمزگان: نقش دولت در توسعه دریامحور به مثابه توانمندساز است جشنواره خلیج فارس باید ابعاد جهانی پیدا کند وظیفه ما زنده نگه داشتن تاریخ و هویت خلیج فارس است اقدامات اداره محیط زیست شهر ستان میناب در گرامیداشت هفته زمین پاگ رویداد بازی های ساحلی با اجرای بازی های بومی و ساحلی هرمزگان اختتامیه چهاردهمین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس برگزار شد

5

اجرایی شدن یکی دیگر از مصوبات سفر استانی رئیس قوه قضائیه

  • کد خبر : 12950
  • 28 آذر 1398 - 10:57
اجرایی شدن یکی دیگر از مصوبات سفر استانی رئیس قوه قضائیه

ساختمان دادگستری جزیره ابوموسی طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش هرمزگان امروز:  ساختمان دادگستری جزیره ابوموسی طی مراسمی با حضور مهندس فروزان مهر معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افتتاح و راه اندازی شد.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه در جریان افتتاح ساختمان دادگستری ابوموسی گفت: دادگستری ابوموسی باهدف دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی راه اندازی شده است.

وی افزود: یکی از اهداف قوه قضائیه آمایش فیزیکی ساختمان‌های دادگستری کشور، برای ارائه خدمات بهتر است.

فروزان مهر در حاشیه بازدید از این مجتمع عنوان کرد: قوه قضاییه در دوره جدید وارد مرحله تازه‌ای شده و سند بالادستی ما سند تحول قوه قضاییه است که به تأیید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار گرفته و از سوی ایشان ابلاغ شده و متناسب با آن سیاست‌ها، برنامه ریزی انجام شده است.

 

وی افزود: یکی از سیاست‌های این سند تأمین زیرساخت‌های امر قضا است که عمدتاً مربوط به تأمین فضا‌های فیزیکی مورد نیاز است که بیشتر اعتبارات آن دولتی است و با توجه به وضعیت ویژه اقتصادی که امروز با آن روبرو هستیم، شرایط سختی پیش روی همه سازمان‌ها و نهاد‌ها و حتی نظام پیمانکاری قرار گرفته است.

 

فروزان مهر خاطرنشان ساخت: البته ما پیش از این و در زمان جنگ تحمیلی با شرایط سخت تری مواجه بودیم که با همراهی و همدلی همه مردم و نهاد‌ها این شرایط را پشت سر گذاشتیم.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه در ادامه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف ساختمان جدید دادگستری ابوموسی ، فراهم آوردن فضای فیزیکی در خور شأن ارباب رجوع و نیز همکاران قضایی و اداری را یکی از اولویت‌های اصلی معاونت مالی قوه قضاییه اعلام کرد.

وی اضافه کرد: ساختمان دادگستری شهرستان ابوموسی با زیربنای ۸۵۰ مترمربع و در دو طبقه به بهره برداری رسید و برای ساخت این ساختمان ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان دادگستری جزیره ابوموسی اظهار کرد: با تکمیل مراحل احداث، راه اندازی و تجهیز ساختمان دادگستری ابوموسی، پس از سالیان متمادی، دستگاه قضایی در این جزیره مستقر شد.

این مقام قضایی در استان هرمزگان با اعلام اینکه استقرار دستگاه قضایی در جزیره ابوموسی طی سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان مورد تأکید بوده است، گفت: ساختمان دادگستری شهرستان ابوموسی در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع با ۷۹۰ متر زیربنا در کوتاهترین زمان ممکن احداث و راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این مردم جزیره ابوموسی باید برای دسترسی به نزدیک‌ترین مرجع قضایی فاصله ۲۲۲ کیلومتری تا بندرعباس را ساعت‌ها و پس از عبور از دریا طی می‌کردند که این مشکل با تدبیر رئیس دستگاه قضا در راه اندازی دادگستری این شهرستان برای همیشه مرتفع شد.

وی یادآور شد: رئیس این حوزه قضایی در این جزیره مستقر و همراه با سایر همکاران قضایی به خدمت رسانی به مردم شریف و شهیدپرور جزیره ابوموسی و مرزداران خلیج همیشگی فارس به خدمات رسانی می‌پردازد.

 

گفتنی است، ابوموسی جزیره‌ای در جنوب خلیج‌فارس و یکی از جزایر سه‌گانه ایران است و علاوه بر اهمیت سوق الجیشی، فاصله میان این جزیره و جزایر تنب به دلیل عمق مناسب آب، تنها مسیر قابل کشتیرانی برای نفتکش‌های بزرگ در تنگه استراتژیک هرمز است

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=12950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.