تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3

ابلاغ محدودیت های مقابله با کرونا در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز

  • کد خبر : 19485
  • 14 تیر 1399 - 12:15
ابلاغ محدودیت های مقابله با کرونا در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز
استاندار هرمزگان گفت: محدودیت‌های شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا از سوی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، تصویب و ابلاغ شد.

به گزارش هرمزگان امروز:

دکتر فریدون همتی در این خصوص، عنوان کرد: این محدودیت‌ها از روز شنبه ۱۴ تیر به مدت یک هفته در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در هرمزگان شامل، بندرعباس، بندرلنگه، میناب، رودان، حاجی‌آباد، قشم و بستک به مدت یک هفته اعمال می‌شود و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس محدودیت های ابلاغی در این یک هفته، فعالیت آموزشگاه های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه ها و کتابخانه‌ها ممنوع و تعطیل است.

استاندار هرمزگان افزود: در این مدت فعالیت سینماها، تئاتر و مراکز مشابه، موزه، باغ موزه ها و شهربازی ها نیز ممنوع می‌باشد.

همتی تصریح کرد: دیگر محدودیت ها شامل تعطیلی تالارهای پذیرائی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، کافه ها، قهوه‌خانه و چاپخانه‌ها است.

وی گفت: فعالیت مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه های بدنسازی و باشگاه ها و فعالیت های ورزشی پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه نیز ممنوع است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین مساجد و مصلی ها نیز تعطیل هستند و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها ممنوع است و نماز جمعه نیز برگزار نمی‌شود.

همتی اظهار داشت: مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان نیز همچنان اعمال می‌شوند که بر این اساس در همه محیط های کار مشاغل مختلف از جمله ادارات، بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی، فعالیت های عمرانی و اصناف مختلف استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است و در این راستا نظارت های گسترده در استان انجام و با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: ناظرین و بازرسان به صورت گسترده در سطح استان فعال هستند و با هر بنگاه، صنف و مجموعه‌ای که پروتکل ها را رعایت نکند، برخورد قانونی همچون پلمپ آن واحد صورت می‌گیرد.

استاندار هرمزگان بیان داشت: در راستای مقابله با ویروس کرونا، رفت و آمد و تردد به تمامی روستاهای استان هرمزگان کماکان با محدودیت جدی مواجه است و از هرگونه سفر غیرضروری به روستاها جلوگیری می‌شود و تنها برای انجام پروژه های عمرانی و فعالیت های مختلف شغلی، افراد مربوطه می‌توانند با رعایت دقیق تمامی پروتکل های بهداشتی در روستاها حضور یافته و به فعالیت بپردازند.

همتی عنوان کرد: در همه ادارات استان هرمزگان، مدیران ضمن موافقت با مرخصی دو هفته‌ای برای همه کارمندان دارای بیماری زمینه‌ای، افراد با سن بالای ۵۰ سال و زنان باردار، شرایط فعالیت این افراد به صورت دورکاری را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: ارائه خدمات به ارباب رجوع نیز بیشتر از طریق میز خدمت الکترونیکی انجام شود و مردم نیز از این شیوه غیر حضوری برای انجام امور اداری خود استفاده کنند تا شاهد خلوت بودن، ادارات باشیم.

استاندار هرمزگان یادآور شد: بازاریان و افراد مسئول مجتمع های تجاری، مراکز خرید و پاساژها در هرمزگان، باید نظارت دقیقی داشته باشند تا فردی بدون ماسک وارد این مجموعه‌ها نشود و همه در این اماکن حتماً از ماسک استفاده کنند.

همتی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، هرگونه تجمع افراد و توقف خودرو در سواحل به ویژه ساحل شهر بندرعباس ممنوع است و نیروی انتظامی وظیفه دارد از این تجمعات جلوگیری و با توقف خودروها برخورد و آنها را جریمه کند.

وی گفت: برگزاری هرنوع تجمع و مراسم عروسی و ختم در سراسر استان هرمزگان با توجه به شیوع بیماری کرونا، همچنان ممنوع است و نیروی انتظامی باید تذکرهای لازم را در این خصوص مطرح و با نظارت جدی از برگزاری این مراسمات و تجمعات جلوگیری کند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: مردم نیز در صورت مشاهده این مراسمات به مراجع مربوطه اطلاع دهند و در روستاها دهیاران باید در این زمینه نظارت های گسترده داشته باشد و فرمانداران و بخشداران نیز به طور جدی در این خصوص ممنوعیت را اعمال کنند.

شایان ذکر است؛ استاندار هرمزگان ابتدای هفته جاری پیشنهاد تعطیلی یک هفته‌ای ادارات و مشاغل پرخطر و اعمال محدودیت‌های شدید در هرمزگان را به ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا ارائه کرد که کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی این ستاد، تنها با موارد فوق الذکر موافقت و آنها را ابلاغ نمود.

این محدودیت‌ها برای تمامی استان ها و شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا به صورت یکسان تصویب و ابلاغ شده است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=19485

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.