تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

آغاز کاشت یکصد هزار اصله درخت در هرمزگان

  • کد خبر : 51624
  • 15 اسفند 1402 - 18:57
آغاز کاشت یکصد هزار اصله درخت در هرمزگان

همزمان با ۱۵ اسفندماه و روز درختکاری، با حضور استاندار در دانشگاه هرمزگان پویش،کاشت یکصد هزار اصله نهال در سطح استان آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز در حاشیه آیین کاشت نهال در دانشگاه هرمزگان گفت: در طرح کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور، سالانه باید ۲۵۰ میلیون درخت کاشت شود و سهم استان هرمزگان نیز کاشت ۶.۵ میلیون نهال در سال است.

وی با اشاره به اهمیت دوچندان درختکاری در هرمزگان افزود: کاشت نهال هدیه زندگی به زمین و مردم است در همین راستا سهم سالانه استان در تولید و کاشت انجام شود.

استاندار هرمزگان در رابطه با نحوه آبیاری درختان کشت شده در سطح استان گفت: بخشی از نهال ها نوع درخت حرا ویژه کاشت در دریا هستند و آبیاری نیاز ندارند و بخشی از درختان نیز بومی و مبتنی بر اقلیم هستند که با همین بارش‌های محدود سالانه آب مورد نیاز خود را تامین می کنند برای نهال درختان مثمری که کاشته می‌شود نیز آب تامین می‌شود و در این زمینه هم مشکلی وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: در دانشگاه هرمزگان هم در روز درختکاری یک باغ از درختان مثمر و غیرمثمر ایجاد می‌شود که فضای خوبی را برای دانشجویان این دانشگاه ایجاد خواهد کرد.

گفتنی است همزمان با ۱۵ اسفندماه و روز درختکاری، با حضور استاندار هرمزگان در دانشگاه هرمزگان پویش کاشت یکصد هزار اصله نهال در سطح استان هرمزگان آغاز شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=51624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.