تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
8
به جهت حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه در مراکز کانون با مشارکت آموزش و پرورش استثنایی و اداره کل بهزیستی هرمزگان انجام شد؛

آغاز عملیات مناسب سازی مراکز فرهنگی هنری

  • کد خبر : 23632
  • 22 آذر 1399 - 11:11
آغاز عملیات مناسب سازی مراکز فرهنگی هنری
مدیر کل کانون پرورش فکری، شهباز بارانی رییس آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان به همراه عباس رجبی معاون اداره استثنایی استان و علی رضا صداقت پیشه کارشناس مناسب سازی از چهار مرکز کانون در شهر بندرعباس بازدید کردند.

به گزارش هرمزگان امروز؛ مدیر کل کانون پرورش فکری، شهباز بارانی رییس آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان به همراه عباس رجبی معاون اداره استثنایی استان و علی رضا صداقت پیشه کارشناس مناسب سازی از چهار مرکز کانون در شهر بندرعباس بازدید کردند.

در این بازدید وضعیت مناسب سازی فضای این چهار مرکز جهت حضور دانش آموزان دارای نیازهای ویژه به منظور دریافت خدمات کانون پرورش فکری مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته مدیر کل کانون هرمزگان بهره‌مندی از فعالیت‌های فرهنگی‌ هنری حق همه کودکان است و کانون تلاش می‌کند تا با فراهم کردن زمینه‌های لازم به کودکان با نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا و معلول جسمی و حرکتی) نیز خدمات خود را ارایه دهد.

پروین پشتکوهی ضمن تقدیر از همراهی رییس آموزش و پرورش استثنایی و اداره کل بهزیستی هرمزگان از هم صدایی سه دستگاه برای ساخت آینده ای بهتر برای کودکان و نوجوانان داری نیازهای ویژه خبر داد.

وی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی این‌گونه مراکز در استان افزود: هم اکنون مرکز فراگیر بندرعباس خدمات کانون را به این قشر جامعه ارایه می دهد اما در صدد هستیم با مناسب سازی کلیه مراکز فرهنگی هنری استان هرمزگان؛ مقدمات بهره مندی کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه را از تمامی مراکز استان فراهم سازیم.

وی با اشاره به تشکیل نخستین جلسه کار گروه تخصصی کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه اظهار داشت: نمایندگانی از بهزیستی و آموزش و پرورش استثنائی استان از ۴ مرکز کوی پلیس، کانون پارک لاله، کانون گلشهر و مجتمع آفرینش بندرعباس بازدید کردند و امکان مناسب سازی این مراکز جهت خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان نیاز ویژه را بررسی گردید.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در ادامه از اجرای فاز بعدی این مصوبه در مراکز کانون در شهرستان های استان خبر داد و گفت: در گام بعد و در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها، کلیه مراکز فرهنگی هنری کانون هرمزگان در شهرستان‌ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت و امیدواریم بتوانیم با مشارکت اداره کل بهزیستی و آموزش و پرورش استثنائی استان کلیه مراکز فرهنگی هنری ثابت استان هرمزگان را جهت ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان دارای نیاز ویژه مناسب سازی کنیم.

در همین راستا شهباز بارانی رییس آموزش و پرورش استثنایی ضمن ارزیابی موثر این بازدید اظهار داشت: کانون آفرینش بندرعباس و کانون پارک لاله با توجه به زیر ساخت های موجود در ساختمان با حداقل هزینه می تواند بعنوان کانون فراگیر افتتاح و راه اندازی گردد. رییس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: امیدوارم با جذب اعتبارات دولتی و خیرین دو مرکز گلشهر و کوی پلیس را هم مناسب حضور کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه شود.

در پایان بارانی ضمن تشکر از مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان افزود: بازدید بسیار موثری بود که ان شا الله برکات آن به نفع کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه استان برسد.

گفتنی است کانون شماره ۳بندرعباس در نیمه آذر ماه سال ۹۳ به عنوان هفتمین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری مناسب سازی و افتتاح شده است.

این مرکز یکی از ۴۴ مرکز کانون در سطح کشور است که راه اندازی شده تا کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا و معلول جسمی ‌حرکتی) در کنار دیگر اعضای از خدمات کانون بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=23632
  • منبع : روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.