تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
4

آغاز تخلیه صید شناورهای لنج آبهای دور در شهرستان جاسک

  • کد خبر : 11444
  • 22 آبان 1398 - 9:22
آغاز تخلیه صید شناورهای لنج آبهای دور در شهرستان جاسک

رئیس بندرمرکزی و شیلات شهرستان جاسک با اشاره به صید و صیادی در آبهای دور توسط لنج های سردخانه دار جاسک گفت: تخلیه صید شناورهای لنج آبهای دور در شهرستان جاسک آغاز شده است.

به گزارش هرمزگان امروز: امید زارعی با اشاره به اینکه خوشبختانه امسال در شهرستان جاسک برای صید و صیادی تهمیدات خوبی اندیشیده شده است گفت: در سال جاری با پیگیری های شیلات هرمزگان شاهد فعالیت صیادی پانزده فروند لنج صیادی آبهای دور در شهرستان جاسک هستیم.

وی تصریح کرد:در هرفروند شناور صیادی لنج آبهای دور حدود بیست تا ۲۵ نفر صیاد مشغول به فعالیت هستند که این مهم منجر به ایجاد اشتغال پایدار شده است.

زارعی با بیان اینکه عمده صید هدف این شناورها تن ماهیان است و در آبهای بین المللی و دور از ساحل صید می کنند گفت:هرشناور بسته به گنجایش سردخانه تا ۱۸۰ تن در هر دوره صید ۴۵ تا ۶۰ روزه صید می کند.

رئیس بندرمرکزی و شیلات شهرستان جاسک شناورهای صیادی لنج های آبهای دور را تامین کننده مواد اولیه کارخانجات تن ماهی خواند و افزود:این لنج های صیادی برای تامین توشه سفرهای ۴۵تا ۶۰روزه خود اقدام به خرید کالا و مایحتاج خود از شهرستان جاسک می کنند که خود این مهم رونق کسب و کار را در این شهرستان در پی داشته است.

گفتنی است شهرستان جاسک به دلیل دسترسی به آبهای دریای عمان و همچنین منطقه مکران از ظرفیت کم نظیری در حوزه صید و صیادی برخوردار است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=11444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.