تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
4
از ابتدای سال جاری تاکنون؛

آرام سازی معابر شهری بندرعباس با اجرای بیش از ۳۰۰ سرعتگیر و سرعتکاه

  • کد خبر : 22815
  • 14 آبان 1399 - 12:54
آرام سازی معابر شهری بندرعباس با اجرای بیش از ۳۰۰ سرعتگیر و سرعتکاه
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس، گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون بیش از ۳۰۰ نقطه حادثه خیز در معابر سطح شهر بوسیله نصب و اجرای سرعتگیر(لاستیکی، پلاستیکی) و سرعتکاه آسفالتی آرام سازی شده است.

به گزارش هرمزگان امروز ، حسین اخلاقی خاطر نشان کرد:این سازمان با توجه به یکی از رسالت های ذاتی خود که همانا نصب تجهیزات ترافیکی شهری در راستای ایمن و روان سازی تردد خودروها در سطح شهر می باشد، اقدام به نصب سرعتگیرهای پلاستیکی، لاستیکی و همچنین اجرای سرعتکاه آسفالتی نموده است و هر ساله پس از بازدید و بررسی از معابر پر خطر و همچنین معابر جدیدالاحداث، بسته به اولویت و خطر پذیری آن معبر اقدام به آرام سازی معابر می نماید.

اخلاقی خاطر نشان کرد: یکی از عواملی که در حفظ و ارتقاء ایمنی معابر درون شهری از جایگاه ویژه ای برخوردار است، آرام سازی معابر جهت تردد عابرین پیاده و همچنین کاهش سرعت خودروها با هدف روان سازی ترافیک و عدم ایجاد گره های ترافیکی است.

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری بندرعباس در ادامه افزود: عملکرد سرعتگیر و سرعتکاه ها به گونه ای است که در معابر پر خطر و حادثه خیز با ایجاد یک شوک ترافیکی از افزایش بی رویه سرعت خودروها جلوگیری می کند، و تا حدود زیادی در کاهش تصادفات و افزایش ایمنی برای عابرین تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه در مجموع تعداد ۳۰۵ سرعتگیر و سرعتکاه، طی ۷ ماه نخست سال در خیابان های شهر نصب و اجرا شده است، اظهار کرد: سرعتگیرها و سرعتکاه ها در هر معبری با توجه به سطح کیفی، عملکردی و درجه بندی آن معبر نصب گردیده و از سرعت غیر مجاز خودروها جلوگیری می کند، که با توجه به انواع مختلف آن، از نظر ابعاد و اندازه ویژگی های متفاوتی دارند که موجب توقف خودروها و یا کاهش سرعت خودروها می گردد.

این مسئول با بیان اینکه تعداد ۷ عدد سرعتکاه آسفالتی از ابتدای سال جاری اجرا شده است، گفت: سرعتکاه های آسفالتی به عنوان یکی از ابزارهای آرام سازی ترافیکی مطرح هستند که در دو نوع قوسی و تخت با ابعاد استاندارد بسته به نوع محور و سرعت تردد اجرا می شوند.

وی ادامه داد: از طرفی تعداد ۲۹۸ عدد از انواع سرعتگیر های پلاستیکی و لاستیکی با دوام بیشتر با توجه به مطالعه و نیاز سنجی انجام شده در معابر ، نصب شده است.

اخلاقی تصریح کرد: با هماهنگی که با مناطق سه گانه شهرداری صورت پذیرفته است پس از ترمیم آسفالت شرایط نصب مجدد سرعتگیرها امکان پذیر خواهد بود و در اولویت های این سازمان قرار خواهد گرفت.

اضافه می شود؛ بلوار غدیر، بلوار آزادی، بلوار امام خمینی(ره)، بلوار خواجه عطا، بلوار چمران، بلوار دانشمند، بلوار طالقانی راه آهن، بلوار دانشگاه، بلوار مادر بلوار خلیج فارس از جمله معابری هستند که طی ۷ ماه گذشته آرام سازی شده اند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=22815
  • منبع : روابط عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندعباس
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.