تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
3

شهروندان تخلفات را از طریق سامانه سجام گزارش کنند

  • کد خبر : 3562
  • 18 خرداد 1398 - 12:34
شهروندان تخلفات را از طریق سامانه سجام گزارش کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: عموم مردم می توانند پس از رصد تخلفات و آسیب ها و به جهت پیشگیری از تبدیل آنها به وقوع جرم گزارش مستند آن را از طریق سامانه سجام به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضایی ارسال کنند.

در راستای اجرای برنامه مصوب معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در سال جاری با عنوان «راه اندازی و فعالسازی سامانه سجام» ، جلسه هم اندیشی با مدیران پایگاه های اجتماعی محلات و اعضاء هسته مصلحین شهرستان بندرعباس در سالن کنفرانس دادگستری استان هرمزگان برگزار شد.

علیرضا احمدی منش معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان در این جلسه اظهارداشت: متأسفانه آمار رو به رشد جرائم و آسیب های اجتماعی در سالیان اخیر تبدیل به چالشی عمده برای سیستم قضائی کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: قسمت عمده ای از این جرایم ، جرایمی هستند که در لیست سیاه قرار می گیرند یعنی جرایمی که بنا به دلائل مختلف نه به حوزه پلیس وارد می شود نه به حوزه دستگاه قضائی.

این مقام مسئول اذعان داشت: مشکل ما متأسفانه جرایمی هستند که از دید پلیس و مسئولین دور می ماند و روز به روز گسترده تر می شود و افزایش پیدا می کند و در زندگی مردم رسوخ کرده و وضعیت امنیت اجتماعی را با مخاطره مواجه می کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد : بسیاری از این جرایم احتمال دارد جنبه خصوصی داشته باشند و دامنه اثر گذاری آنها معطوف به عموم جامعه نباشد اما بعضی از جرایم هستند که دامنه اثر گذاری آن متوجه همه اقشار جامعه می شود مثل جرایم حوزه محیط زیست، تولید و توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی، آسیب های فضای مجازی و … .

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان افزود: مردم باید این تخلفات و آسیب ها را رصد نموده و به جهت پیشگیری از تبدیل آنها به وقوع جرم به مسئله ورود و گزارش مستند خود را از طریق سامانه سجام به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضایی ارسال کنند.

وی یادآور شد :گزارش دیده بانان مردمی به محض ارسال به بالاترین مرجع در کشور، استان و شهرستان محل وقوع تخلف جهت پیگیری تا رفع مشکل ارجاع می شود.

در ادامه این نشست، سمیه هاشمی مسئول اداره مشارکت های مردمی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان و مدیر استانی سامانه سجام ، نحوه ثبت نام در این سامانه، ارسال گزارش و مستند سازی آن را بیان کرد.

همچنین در بخش دیگری از این جلسه، سروان شیروانی ، کارشناس پلیس فتا مطالبی را در خصوص پیشگیری از آسیب های فضای مجازی عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=3562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.