تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
2

رشد ۱۵درصدی تخلیه و بارگیری در بندر شهید باهنر

  • کد خبر : 9556
  • 04 مهر 1398 - 10:52
رشد ۱۵درصدی تخلیه و بارگیری در بندر شهید باهنر

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اعلام خبر رشد ۱۵درصدی تخلیه و بارگیری کالا در این بندر گفت: این رونق تجارت دریایی با وجود شرایط تحریمی در کشور، به دست آمده است.

به گزارش هرمزگان امروز: “حمیدرضا محمدحسینی” با ارایه عملکرد شش ماهه بندر شهید باهنر و بندرهای وابسته آن در دوره زمانی نیمه نخست سال ۹۸، اظهار داشت: در تمامی شاخص‌های فعالیت بندری هم در حوزه نفتی و هم در حوزه غیرنفتی شاهد رشد تخلیه و بارگیری بوده‌ایم که همسنجی آن با سال گذشته، نشان‌دهنده رشد پویایی و تحرک این بنادر است.

وی با بیان اینکه رشد ۱۵ درصدی در عملیات تخلیه و بارگیری کالا ثبت شد، افزود: در ۶ ماهه نخست سال۹۸، از ۹۸۳ هزار تن به بیش از یک میلیون و ۱۳۱ هزار تن رسید.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: این رونق تجارت دریایی با وجود شرایط تحریمی و در سایه توسعه زیرساخت های بنادر و رفع مشکلات بازرگانان، به دست آمده است.

حسینی خاطرنشان کرد: تعداد شناورهای باری و مسافری ورودی به بنادر مرکز و شرق استان نیز از ۴ هزار و ۶۰۶ فروند در شش ماهه ابتدایی ۹۷ به ۵ هزار و ۲۹۴ فروند در سال جاری رسیده است که بدون شک یکی از دلایل اصلی این رشد قابل توجه، توسعه زیرساخت ها و بهبود شرایط ترددهای دریایی در این بنادر بوده است.

وی همچنین به افزایش۱۱درصد سفرهای دریایی در ۶ ماهه اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در این دوره زمانی، یک میلیون و ۶۸۳ هزار مسافر در بنادر مرکز و شرق هرمزگان به ویژه دو بندر شهید باهنر و شهید حقانی جابجا شده‌اند که بخشی از آن نیز تردد مسافران در مسیر دریایی بندرعباس به شارجه امارات بوده است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=9556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.