تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
6

برگزاری نشست مدیرکل حفاظت محیط زیست با سمن زیست محیطی استان

  • کد خبر : 11550
  • 25 آبان 1398 - 9:24
برگزاری نشست مدیرکل حفاظت محیط زیست با سمن زیست محیطی استان

این نشست با موضوع طرح آموزش مدیریت پسماند ویژه زنان خانه دار که با مشارکت سازمان های مردم نهتاد محیط زیستی انجام پذیرفت

به گزارش هرمزگان امروز: نشست ماهیانه مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با سازمان های مردم نهاد محیط زیست با موضوع اجرایی شدن طرح آموزش مدیریت پسماند، ویژه زنان خانه دار با همکاری امور بانوان استانداری ، محیط زیست استان و مشارکت سمن های فعال زیست محیطی برگزار شد.

در ابتدای این نشست حاج حسینی ، سمن فعال زیست محیطی نجم یار به معضل زبالهای پلاستیکی و تاثیرمیکروپلاستیک ها برزنجیره غذایی موجودات و آثار تجمعی آنها و درنهایت تاثیرگذار بودن آن برجوامع انسانی را مورد بحث قرار داد. وی درادامه برخی از اقدامات خودرا درخصوص کاهش زباله و استفاده ازمواد دور ریختنی و بازیافت آن به ارائه پرداخت .

سپس برخی از سمن ها و دستگاههای مرتبط به ارائه تبادل نظر پرداختند .

درادامه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تبریک هفته ی وحدت و فرارسیدن میلاد رسول اکرم (ص) و میلادامام جعفرصادق (ع) به اهمیت موضوع مدیریت پسماند ونهادینه کردن وترویج فرهنگ آن سخن گفت .

وی تفکیک زباله از مبدا و بازیافت را مولفۀ اصلی در مدیریت صحیح پسماند ارزیابی کرد و افزود: برای آنکه بتوان این تهدید بزرگ را به فرصت تبدیل کرد سه اصل مهمِ کاهش تولید زباله، استفاده مجدد و بازیافت را باید همواره در مدیریت پسماند در نظر گرفت و این مسائل باید به طور ویژه فرهنگ ‌سازی ونهادینه شود. بی شک ، سمن های زیست محیطی با ابتکارعمل خود می تواند بستری برای نهادینه کردن فرهنگ و اقدامات موثردر مدیریت هرچه بهتر پسماند استان داشته باشند.

.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=11550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.