تاریخ : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
6

وزارت صنعت، معدن و تجارت صنعت کشتی سازی در هرمزگان را مورد حمایت قرار دهد

  • کد خبر : 3978
  • 25 خرداد 1398 - 12:00
وزارت صنعت، معدن و تجارت صنعت کشتی سازی در هرمزگان را مورد حمایت قرار دهد

استاندار هرمزگان خواستار حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت از صنایع دریایی به ویژه صنعت کشتی سازی در هرمزگان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی در نشست با دکتر رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توانمندی‌های مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت ایجاد شده در این مجموعه نیاز است دو شرکت بزرگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش، سفارشات ساخت و تعمیرات کشتی های خود را به ایزوایکو ارائه دهند.
وی ادامه داد: این کار موجب حفظ و افزایش اشتغال صنعت کشتی سازی در استان هرمزگان خواهد شد.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: رونق صنایع دریایی از مهمترین اهداف ما در هرمزگان است که خواستار حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای رسیدن به این هدف راهبردی هستیم.
وی گفت: مجموعه ایزوایکو در ساخت سکوهای نفتی و گازی توانسته عملکرد بسیار خوبی را ارائه دهد و همچنین در حوزه تعمیرات کشتی ها نیز اقدامات بزرگی را صورت داده است.
استاندار هرمزگان در ادامه خواستار توسعه صنعت تولید نورد در استان هرمزگان شد و بیان داشت: در این راستا نیازمند مجوز خاص هز سوی وزارت صنعت و معدن برای توسعه تولید نورد در هرمزگان به ۲۰۰ هزار تن هستیم.
وی همچنین خواستار همکاری در راستای توسعه صنعت فولاد برای تحقق هدف ۱۰ میلیون تن تولید فولاد در هرمزگان شد و خاطر نشان کرد: برای تکمیل زنجیره فولاد واحد تولید گندله سازی مادکوش در بندرعباس ایجاد شده و تولید ۱۰ میلیون تن گندله برای آن هدفگذاری شده است.
وی گفت: توسعه پالایشگاه‌های مقیاس کوچک از جمله دیگر ظرفیت‌های مهم این استان هستند که فرآورده‌های آنها به شکل خوبی صادر می شوند و می توانند با حمایت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت توسعه یابند.
استاندار هرمزگان اظهار داشت: در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان نیز زیرساخت های مناسب برای سرمایه گذاری های بزرگ ایجاد شده و حمایت‌های خوبی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت از سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این منطقه صورت می گیرد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=3978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.