تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

لزوم حمایت از کانون های مساحد از سوی دستگاه های اجرایی

  • کد خبر : 46751
  • 13 دی 1402 - 13:48
لزوم حمایت از کانون های مساحد از سوی دستگاه های اجرایی

به گزارش هرمزگان امروز،

نماینده مردم بندرعباس ،قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه های اجرایی و بنگاه های اقتصادی از کانون های فرهنگی هنری مساجد حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، منصور آرامی در بازدید از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان ضمن قدردانی از مجموعه عوامل این ستاد و کانون‌های فرهنگی هنری استان، افزود: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد ازجمله دستگاه‌هایی است که در حوزه فرهنگی استان کارنامه درخشانی دارد.

وی با اشاره به تعدد دستگاه‌ها و نهادهای فعال در حوزه فرهنگی، تصریح کرد: شمار زیاد متولیان بخش فرهنگ در کشور و فقدان انسجام، هماهنگی و همپوشانی لازم بین آنها موجب شده تا فعالیت‌ها در این حوزه با یک سری نواقص و کمبودها همراه باشد.

نماینده حوزه مرکزی استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود بلاتکلیفی و شلختگی در حوزه فرهنگی کشور، افزود: همه متولیان فرهنگی در بخش‌های مختلف ازجمله، رسانه، سینما، فرهنگ دینی، عفاف و حجاب و … افق ترسیم شده‌ای ندارند که به سمت آن حرکت کنند و یک از هم گسیختگی در این حوزه وجود دارد.

وی از شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشور و شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها به عنوان متولی اصلی سیاستگذاری در امر فرهنگ یاد کرد و گفت: این شوراها از پشتوانه قوی قانونی برخوردارند و باید در حوزه تصمیم گیری، سیاستگذاری، راهبردها و اجرا، خط و مشی را تعیین و مشخص کنند که در چه مسیری حرکت کنیم و وضعیت فرهنگی کشور در ۱۰ سال آینده چگونه خواهد بود.

آرامی تاکید کرد: مجموعه‌های متولی امر سیاستگذاری فرهنگی در کشور باید مسنجم تر از قبل، خط و مشی را تعیین و هدفگذاری کنند تا در حوزه فرهنگ به نقطه مطلوب‌تری برسیم.

وی همچنین به هجمه فرهنگی دشمن اشاره کرد و افزود: با وجود سرمایه گذاری عظیم دشمن در حوزه تهاجم فرهنگی، امروز شاهد حضور جوانان و نوجوانان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و هیأت‌های مذهبی هستیم و این به برکت حضور افراد دغدغه مند در مساجد است.

وی با تاکید بر تقویت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری به منظور حمایت بیشتر از فعالیت‌های فرهنگی مساجد، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری که نقش مؤثری در جذب جوانان به مساجد دارند باید هم در بعد کمی و هم بعد کیفی ارتقا یابند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کنار اقدامات آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌تواند مؤثر باشد.

آرامی با اشاره به نقش آفرینی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حوزه مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، گفت: دشمن در سال‌های پس از پیروزی انقلاب همواره از راه‌های مختلف به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بوده و در این برهه نیز به درصدد از مشروعیت انداختن نظام است و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با تبیین شرایط موجود می‌توانند نقش بسزایی در ترغیب آحاد مردم برای حضور پرشور در انتخابات داشته باشند و توطئه دشمن را در نطفه خفه کنند.

وی در پایان خطاب به دستگاه‌های دولتی و بنگاه‌های اقتصادی مستقر در استان هرمزگان، تاکید کرد: حمایت از ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان در راستای تقویت کانون‌های فرهنگی هنری را در دستور کار قرار دهید./

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=46751

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.