تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

بهبود زیرساخت‌های جزیره ابوموسی در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای قرار بگیرد

  • کد خبر : 46747
  • 13 دی 1402 - 13:48
بهبود زیرساخت‌های جزیره ابوموسی در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای قرار بگیرد

به گزارش هرمزگان امروز،

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس با بیان اینکه برنامه واگذاری زمین به متقاضیان زندگی در جزیره ابوموسی نیازمند بررسی همه جوانب دارد گفت: در برنامه‌های توسعه ای جزیره ابتدا باید به موضوع زیرساخت‌هایی نظیر اشتغال، تردد و حمل و نقل دریایی و هوایی مردم منطقه توجه کنیم.

منصور آرامی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با انتشار اخباری مبنی بر واگذاری زمین رایگان  در جزیره ابوموسی به متقاضیان زندگی در این جزیره، گفت: تصمیم افزایش جمعیت در جزیره ابوموسی اقدام مناسب و مثبتی است اما این موضوع نیازمند بررسی دقیق از تمامی جوانب داشته و باید ملاحظات امنیتی، اقتصادی و اجتماعی در کنار هم دیده شود تا بتوانیم آینده بهتری را برای این منطقه و ساکنان آن رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه جزیره ابوموسی به عنوان یک عضو جدایی ناپذیر از کشورمان از لحاظ موقعیت جغرافیایی، وسعت و موضوعات دیگر بسیار خاص و منحصر به فرد است، عنوان کرد : بنده معتقدم برای اجرای برنامه واگذاری زمین به متقاضیان زندگی در جزیره ابوموسی باید بیش از پیش ابعاد مختلف را مورد بررسی قرار دهیم.

جزیره ابوموسی

نماینده حوزه مرکزی استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:همواره اجرای پروژه‌هایی نظیر مسکن مهر و یا طرح نهضت ملی مسکن را در جزیره ابوموسی پیگیری کردیم؛ اما اینگونه نبوده که اعلام عمومی کنیم زمین در اختیار متقاضیان سکونت در این جزیره قرار می‌دهیم. اگر هم اکنون مشکل مسکن ساکنان فعلی این منطقه و مردم استان هرمزگان را هم رفع کنیم اقدام بزرگی انجام داده ایم. از طرفی مسئله اصلی جزیره ابوموسی مسکن نبوده بلکه زیرساخت‌های نظیر، اشتغال، امکانات رفاهی و برق و … است که باید در اولویت قرار بگیرد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته مسئله تقویت گردشگری جزیره ابوموسی نیز مطرح شد اما اقدامی در این حوزه صورت نگرفت. همچنین برای  فعالیت‌های حوزه شیلات نیز اقدام در خوری صورت نگرفته است. لذا در برنامه‌های توسعه ای جزیره ابتدا باید به موضوع زیرساخت‌هایی نظیر اشتغال، تردد و حمل و نقل دریایی و هوایی منطقه توجه کنیم و سپس مسائلی نظیر مسکن و افزایش جمعیت؛ بنابر این به نظرم بیان این موضوع کمی عجولانه بود./

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=46747

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.