تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

جزییات وقوع ۳ زلزله در بندرعباس/این زلزله‌ها خسارات جانی و مالی به همراه نداشته است

  • کد خبر : 46741
  • 13 دی 1402 - 13:47
جزییات وقوع ۳ زلزله در بندرعباس/این زلزله‌ها خسارات جانی و مالی به همراه نداشته است

به گزارش هرمزگان امروز،

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، به تشریح وضعیت مناطق زلزله‌زده بندرعباس بعد از وقوع ۳ زلزله پی در پی پرداخت.

منصور آرامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزییات وقوع سه زلزله پی در پی در بندرعباس، گفت: اولین زلزله در بندرعباس صبح امروز ساعت ۸:۲۹ دقیقه با شدت ۵/۳ ریشتر رخ داد سپس دومین زلزله در ساعت ۸:۳۹ دقیقه با شدت ۵/۶ ریشتر و سومین زلزله در ساعت ۱۱:۵۲ دقیقه با شدت ۵/۳ ریشتر به وقوع پیوست. ضمن اینکه ۲ پس لرزه نیز با شدت ۳/۲ و ۳/۳ ریشتر در این منطقه احساس شد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس، ادامه داد: این زلزله‌ها در محدوده حاجی آباد و بندرعباس از جمله بخش فین، قلعه قاضی، دهستان سیاهو، بخش احمدی و بخش فارغان رخ داده است.

وی تصریح کرد: بعد از وقوع اولین زلزله مسئولان استانداری و مدیریت بحران استان، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون آب، برق و راه در این منطقه حضور پیدا کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: بر اساس آخرین اطلاعاتی که از وضعیت این مناطق زلزله‌زده کسب کردیم تاکنون این زلزله‌ها خسارات مالی و جانی به همراه نداشته است، همچنین مسیرهای ارتباطی باز هستند و آب و برق و سایر امکانات خدماتی مورد نیاز در دسترس مردم قرار دارند.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته باید به این نکته دقت شود که ما باید مقاوم‌سازی منازل به ویژه در روستاها را جدی‌تر بگیریم ضمن اینکه در برنامه هفتم نیز بندهایی در این خصوص آمده است و باید تلاش کنیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که با وقوع این قبیل زمین لرزه‌ها، خسارتی به منازل و اماکن عمرانی وارد نشود./

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=46741

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.