تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
4

شرط بومی گزینی استخدام در استان ها با قانون اساسی مغایرتی ندارد

  • کد خبر : 4504
  • 04 تیر 1398 - 8:52
شرط بومی گزینی استخدام در استان ها با قانون اساسی مغایرتی ندارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان بومی گزینی در روند استخدامی های استان را خواسته قانونی دانست و گفت: بومی گزینی در روند استخدامی استان خواسته ای است که در برنامه توسعه پنجم و ششم به تصویب شورای نگهبان رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز، رضا مدرس در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان هرمزگان که با حضور صدری نوش آبادی، معاون سرمایه انسانی سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار شد، افزود: طبق ضوابط، قوانین کشور باید به تصویب شورای نگهبان برسد، برنامه پنجم و ششم توسعه نیز به تصویب این شورای رسیده که در آن شرط بومی گزینی در استخدامی استان ها لحاظ شده است، بر همین اساس مغایرتی با قانون اساسی بر اساس تایید شواری نگهبان ندارد.
وی اضافه کرد: اینکه دیوان عدالت اداری مقابل اجرایی شدن شرط بومی گزینی مندرج در برنامه توسعه پنجم و ششم را گرفته، باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.
وی توسعه پایدار را بر مبنای توسعه جامعه محور دانست و عنوان کرد: یکی از ارکان مهم توسعه پایدار، توسعه جامعه محور است که این امر تقویت جامعه محلی را در پی دارد.
مدرس خاطر نشان کرد: سرمایه انسانی یکی از مهمترین ارکان توسعه جامعه محور و به تبع توسعه پایدار است که باید برای حفظ نیروی انسانی هر جامعه، زمینه ایجاد اشتغال به منظور توسعه پایدار در آن منطقه را ایجاد کرد و یکی از راه های ایجاد عدالت و اشتغال در جامعه محلی بهره گیری از شرط بومی گزینی در مسیر استخدام های استان های کم برخورداری مانند هرمزگان است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان اضافه کرد: بهره گیری از نیروهای بومی استان می تواند هرمزگان را در مسیر بهره گیری از حداقل ظرفیت ها قرار دهد زیرا با اعمال این شرط و بهره گیری از نیروهای بومی بضاعت فکری و اجرایی استان افزایش خواهد یافت.
وی تاکید کرد: بومی گزینی به عنوان توسعه اجتماع محور بر پایه توسعه پایدار است که موجب تقویت نیروی های بومی و ماندگار استان و به تبع آن موجب افزایش و ارتقا ارائه خدمات در هرمزگان خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=4504

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.