تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
4

تقدیر از پرستاران نمونه استان در مراسم بزرگداشت روز پرستار در بندرعباس

  • کد خبر : 24119
  • 01 دی 1399 - 11:13
تقدیر از پرستاران نمونه استان در مراسم بزرگداشت روز پرستار در بندرعباس
مراسم تجلیل از پرستاران نمونه هرمزگان بصورت ویدوئو کنفرانس و با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی، معاون درمان دانشگاه، رئیس و اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری بندرعباس و توابع و جمعی از پرستاران نمونه در سالن کوثر دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش هرمزگان امروز دکتر حسین فرشیدی در این مراسم که با حضور جمعی از ائمه جمعه، فرمانداران و مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستانهای استان نیز بصورت ویدئو کنفرانس همراه بود ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار به پرستاران استان گفت: امروز سخن از ۲ واژه مهم و ارزشمند است یکی حضرت زینب (س) و دیگری پرستار و چه زیبا که این دو واژه با همدیگر عجین شده است و ترکیبی از این دو یعنی فداکاری و ایثار.

دکتر فرشیدی افزود: تبریک به پرستاران و کادر درمانی که ظرف این ۱۰ ماه به زیبایی در درمان و مراقبت از بیماران کووید ۱۹ نقش موثری ایفا کردند.

وی ابراز کرد: اگر بخواهیم دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و مراکز درمانی استان را از نظر تعداد نیروی انسانی پرستار به بیمار و یا تعداد تخت به بیمار با سایر دانشگاهها و بیمارستانهای کشور مقایسه کنیم ما این کمبود ها را سالهاست داریم و تا رسیدن به استانداردها فاصله زیادی داریم. لذا اگر در این شرایط همکاری پرستاران ما در طی این ۱۰ ماه اپیدمی نبود قطعا کمر درمان در استان می شکست.

دکتر فرشیدی اظهار کرد: بسیاری از مواقع با این جملات در جامعه مواجه می شویم که کادر درمان خسته شده اند؛ باید بگوییم کادر درمان از کار خسته نشده بلکه از عدم همکاری بخشی از مردم جامعه در رعایت پروتکل ها در بعضی از وقت ها احساس دلخوری می کنند و گرنه آن چیزی که مشاهده می شود ارائه خدمات مطلوب و شبانه روزی از جانب این قشر زحمت کش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: قطعا پیگیر تمام حق و حقوق پرستاران، کادر درمانی و مردم در زمینه تقویت نیروهای انسانی و فضاهای درمانی جدید در اقصی نقاط استان خواهیم بود که بتوانیم این اطمینان خاطر و آسایش روحی و روانی را در جامعه ایجاد کنیم که خدای ناکرده اگر با مشکل درمانی مواجه شدند حداقل های درمانی در نزدیکترین و در دسترس همگان قرار گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن ارائه آماری از وضعیت تعداد پرستاران به تخت و برخی از شاخص های درمانی گفت: در عمل چیزی که ما از عملکرد پرستاران به ویژه در این چند ماه مشاهده کردیم بهترین عملکرد را پرستاران هرمزگانی بر اساس آمار کشوری وزارت بهداشت در بین دانشگاههای علوم پزشکی کسب کرده اند.

دکتر عبدالله غریب زاده اضافه کرد : این عملکرد خوب پرستاری حاصل نمی شد مگر با رشادت و از جان گذشتگی همکاران ما در روزهای ابتدایی بیماری که حتی وسایل حفاظت شخصی هم نداشتند.

لیلا شریفی مدیر پرستاری دانشگاه و ندا سلطانی رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بندرعباس و توابع هر یک ضمن تبریک روز پرستار و ولادت حضرت زینب (س) مطالبی در خصوص مقام والای حضرت زینب (س) و بزرگداشت روز پرستار بیان کردند.

در ادامه از پرستاران نمونه حاضر در مراسم با اهدای لوح یادبود تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=24119
  • منبع : روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.