تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

بیمارستان صحرایی در منطقه توکهور و هشتبندی راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 47374
  • 20 دی 1402 - 15:00
بیمارستان صحرایی در منطقه توکهور و هشتبندی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش هرمزگان امروز ، جلسه مشترک با حضور مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) هرمزگان، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام استان هرمزگان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مهندس صادقی مشاور رئیس دانشگاه، مدیر نظارت بر درمان، معاون اجرایی معاونت بهداشتی، مدیر روابط عمومی دانشگاه و جمعی از مدیران و کارشناسان، عصر دوشنبه ۱۸ دی‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد.

منوچهر دانشمند، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر یک بیمارستان صحرایی در منطقه توکهور و هشتبندی شهرستان میناب از تاریخ ۱۶ الی ۲۷ بهمن‌ماه با کمک بنیاد احسان و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان راه اندازی می شود.
 
وی افزود: بیماران در این بیمارستان ۶۶ تختخوابی که دارای تجهیزات کامل است، به صورت رایگان تحت درمان قرار می‌گیرند.
 
دانشمند اظهار کرد: به بیماران سرطانی کم‌بضاعت نیز تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان کمک مالی بابت هزینه های درمان و اقامت خواهیم کرد.
 
دکتر منوچهر کمالی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این جلسه گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ارائه خدمات به مردم مناطق محروم به کمک دانشگاه علوم پزشکی استان آمده است.
 
وی با اشاره به برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه توکهور و هشتبندی افزود: این بیمارستان صحرایی ۲۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.
 
دکتر کمالی اظهار کرد: با کمک ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)  آمبولانس در این بیمارستان برای انتقال بیماران به بیمارستان میناب در صورت نیاز، مستقر می‌شود.
 
وی اضافه کرد: این بیمارستان صحرایی مجهز به بخش‌های سونوگرافی، رادیولوژی و اتاق عمل خواهد بود.
 
دکتر رویا جهانگیری، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این جلسه گفت: در این بیمارستان و پس از آن خدمات باید به صورت مستمر ارائه شود و پس از درمان بیمار در بیمارستان صحرایی، وضعیت بیمار پیگیری شده و بیمار رها نشود.
 
وی افزود: از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) می‌خواهیم که در زمینه ساخت محل زیست برای پزشکان نیز به کمک دانشگاه بیایند تا بتوانیم با تامین مسکن مناسب برای پزشکان در آن‌ها انگیزه ایجاد کرده و ماندگاری آن‌ها را در استان جهت ارائه خدمت بیشتر کنیم.
 
دکتر جهانگیری در رابطه با فرهنگسازی جوانی جمعیت و تشویق به فرزندآوری نیز گفت: موضوع جمعیت از دغدغه‌های اساسی کشور و مقام معظم رهبری است و نیاز است که در راستای اقناع مردم و فرهنگسازی برای فرزندآوری اقدامات گسترده‌تر فرهنگی و تبلیغی صورت بگیرد که از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) می‌خواهیم برای فرهنگسازی در این زمینه برنامه‌های مشترک فرهنگی و رسانه ای را با دانشگاه اجرا کنند

خبرنگار : مهدیه حاج ملک

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=47374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.