تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024
4

برگزاری کارگاه عملی بهبود مراقبت و ارتقاء سلامت نوزادان

  • کد خبر : 9812
  • 08 مهر 1398 - 10:34
برگزاری کارگاه عملی بهبود مراقبت و ارتقاء سلامت نوزادان

کارگاه عملی بهبود کیفیت و پیامدها مبتنی بر شواهد در راستای بهبود مراقبت از سلامت نوزادان با حضور دکتر سید مستجاب رضوی نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر علی موصلی معاون فنی معاونت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ارتقاء کیفیت خدمات سلامت به مادران ونوزادان از اقدامهای مهم و ضروری در بهبود شاخص های حیاتی است.

وی استفاده از روش بهبود کیفیت مبتنی برشواهد را در کاهش مرگ ومیر نوزادان بسیارمهم وموثر دانست.

آرزو مبارک آبادی مدیرسلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دوره نوزادی از حساس ترین مراحل زندگی محسوب می شود و نوزادان دراین مرحله آسیب پذیر بوده و مرگ ومیر بالایی دارند و از آنجا که کاهش مرگ ومیر نوزادی از شاخص های توسعه بهداشتی به شمار می رودلذا بررسی علل مرگ هر منطقه وارائه مداخلات اجرایی جهت کاهش مرگ ومیر نوزادی در هر منطقه لازم می باشد، و این موضوع وجود یک رویکرد پایدار برای بهبود کیفیت برنامه ها فرایندها را ضروری می داند.

وی بیان کرد: با عملیاتی کردن اصول این برنامه و مداخلات استاندارد مورد نیاز دستیابی به ارتقای سطح سلامت نوزادان وکاهش مرگ ومیر آنان یکی از اهداف برگزاری این کارگاه است .

مبارک آبادی خاطر نشان کرد: کارگاه بهبود کیفیت مبتنی برشواهد برنامه ای است برای پیشگیری از مرگ نوزادان وارتقاء شاخص سلامت نوزادان جهت ارائه خدمات با کیفیت بهتر.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=9812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.