تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
5

برگزاری دوره‌های آموزشی گامی موثر برای افزایش توانمندی مربیان

  • کد خبر : 9714
  • 07 مهر 1398 - 10:23
برگزاری دوره‌های آموزشی گامی موثر برای افزایش توانمندی مربیان

دوره کلاس آموزشی احیای پایه ، کمک‌های اولیه وپدیکلوز در سالن شهید همت مرکز سلامت جامعه بوعلی برگزار شد.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتررضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش برگزاری این دوره‌ها را گامی برای افزایش توانمندی مربیان دانست

وی افزود: این دوره ها با هدف ایجاد آمادگی مربیان بهداشتی مدارس و مهدهای کودک در مقابه با حوادث برگزار شد، و حاضران با مبانی تئوری و عملی کمکهای اولیه چون اصول صحیح احیای قلبی ریوی، مانورهای پیشگیری از خفگی، انواع حمل مصدوم ، خونریزی ها، شوک و بانداژ آشنا شدند.

در این کلاس آموزشی، بیگی، مربی دوره های امدادو نجات هلال احمر کیش به ارائه مطالبی در زمینه احیای پایه، ماساژ قلبی و تنفس موثر، احیای کودکان و نوزادان و انسداد راه هوایی پرداخت.

در بخش دیگری از این کلاس آموزشی دکتر رضانیا رییس مرکز توسعه سلامت کیش در مورد پدیکلوز توضیحاتی ارائه کرد و گفت : با شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس، کلاسهای آموزشی وکنترل پدیکلوز دانش آموزان، در مدارس کیش آغاز شده است؛ بنابراین آگاهی از علائم و نشانه های این بیماری در مدارس و آموزش به دانش آموزان و اولیای آنها، گامی مثبت در جهت کنترل این بیماری محسوب می شود.

وی گفت: هرگاه یک مورد شپش در کلاس کشف شد باید همه دانش آموزان همان کلاس و تمام اعضای خانواده دانش آموزان مبتلا نیز مورد بررسی قرار گیرند.

وی افزود : فرد مبتلا اگر به موقع به مراکز درمانی و پزشکان مراجعه و نسبت به درمان خود اقدام کند، از انتقال این بیماری به سایر افراد می تواند جلوگیری کند.

پدیکلوز به راحتی قابل درمان است، این درمان ساده می تواند از انتقال بیماری جلوگیری کند و نکته مهم این است که باید تمام افرادى که ساعات زیادى را در کنار هم هستند؛ مثل اعضا یک خانواده به طور همزمان مورد معاینه ودر صورت نیاز تحت درمان قرار گیرند، عدم توجه به این نکته ممکن است باعث شکست در درمان شود.

این دوره بازآموزی ، با حضور مربیان بهداشتی مدارس و مهد های کودک به میزبانی مرکز توسعه سلامت کیش برگزار شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=9714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.