تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
2

بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس از پالایشگاه نفت بندرعباس و ستاره خلیج فارس

  • کد خبر : 4555
  • 05 تیر 1398 - 11:05
بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس از پالایشگاه نفت بندرعباس و ستاره خلیج فارس

جمعی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی امروز از شرکت پالایش نفت بندرعباس و پالایشگاه ستاره خلیج فارس بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز؛ رییس فراکسیون نفت و نیرو مجلس شورای اسلامی گفت:: هدف از این بازدید برسی روند تکمیل مرحله چهارم ستاره خلیج فارس و طرح‌های توسعه‌ای وزارت نفت در حوزه پالایشگاهی است.
علی کاظمی باباحیدری با تاکید برحذف درآمد‌های نفتی از بودجه افزود: باید در آمد‌های نفتی برای توسعه و اجرای طرح‌های کشوردر صندوق توسعه ملی ذخیره شود.
نائب رییس فراکسیون نفت و انرژی مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید گفت:: با توجه به شرایط کشور استفاده از ظرفیت‌های ملی در توسعه پالایشگاه‌ها ضروری است و طرح آن در مجلس در حال بررسی است.
حسین امیری خامکانی گفت: اصلاح الگو ومدیریت مصرف راهبرد است و وضع قوانین جدید در وضعیت تحریم وجنگ اقتصادی در شورای هماهنگی سران قوا پیگیری می‌شود.
شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت پالایش روزانه ۳۵۰ هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی سومین پالایشگاه نفت کشور به لحاظ ظرفیت پالایشی است که ۱۸ درصد انرژی و فرآورده‌های نفتی کشور از جمله بنزین، گاز مایع، نفت گاز، نفت سفید و محصولاتی مانند سوخت جت، نفتای سنگین صادراتی، نفت کوره و گوگرد را تولید می‌کند.
پالایشگاه ستاره خلیج فارس، بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان است که ظرفیت تولید روزانه ۴۵ میلیون لیتر بنزیین یورو ۵ تولید می‌کند.
مرحله چهارم این پالایشگاه در حال ساخت است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=4555

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.