تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
5

انجام خدمات پزشکی(پوست،مو و زیبایی)درمراکز غیردرمانی،کاملا غیرقانونی است

  • کد خبر : 9720
  • 07 مهر 1398 - 10:43
انجام خدمات پزشکی(پوست،مو و زیبایی)درمراکز غیردرمانی،کاملا غیرقانونی است

براساس قوانین وزارت بهداشت برای دریافت خدمات پزشکی درحوزه پوست و مو و زیبایی می توان به بیمارستان ها، درمانگاه های تخصصی پوست و مو و مطب پزشکان مراجعه کرد.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر محمدرضا رضانیا افزود: برخی از این خدمات همچون کاشت مو و بکارگیری لیزرهای پرتوان فقط در بیمارستان ها و درمانگاه های تخصصی پوست ومو رسمی ، مجاز است.

وی اظهار کرد: انجام کلیه خدمات پزشکی در مراکز غیر درمانی، کاملا غیرقانونی بوده و مراجعه به این مراکز گاها ” همراه با خطرات و عوارض جبران ناپذیری خواهد بود .به عنوان مثال انجام خدمات طب پوست مو وزیبایی در آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی کاملا” غیر قانونی و پرمخاطره است؛ حتی اگر دراین مراکز پزشک، حضور داشته باشد.

رضانیا ابراز کرد: مکان هایی که خدمات پزشکی در آنها ارائه می گردد الزاما” باید، تابلوی معتبر داشته باشند و لذا مراجعه به هرمرکزی که فاقد تابلو می باشد بازی باسلامتی و به خطر انداختن سلامتی خواهد بود.

وی بیان کرد: هرگونه تبلیغات پزشکی الزاما”باید از سازمان نظام پزشکی مجوز داشته باشند و لذا هرگونه تبلیغات بدون مجوز، غیر قانونی بوده و اطمینان به تبلیغات اغراق آمیز موجود در فضای مجازی می تواند نتایج اسفناک در پی داشته باشد. لذا در صورت مشاهده تبلیغات، قبل از مراجعه به مراکز ، از قانونی بودن آن مرکز اطمینان حاصل نمائید.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش خاطرنشان کرد: ممکن است در یک مرکز قانونی خدماتی ارائه گردد که درحد صلاحیت آن مرکز نباشد ، به عنوان مثال : انجام جراحی های بزرگ فقط در مراکز جراحی و بیمارستان ها امکان پذیر است و انجام خدماتی مانند کاشت مو و لیزرهای پرتوان به درمانگاه های تخصصی اختصاص دارد ، لذا برای پیشگیری از عوارض جبران ناپذیر از انجام این اقدامات در مطب ها خوداری نمائید.

رضانیا اظهار داشت: همچنین انجام هرگونه خدمات پزشکی بدون حضور پزشک ، حتی در مراکز دارای مجوز یک اقدام غیر قانونی و مخاطره آمیز است . لذا در مراجعه به این مراکز از حضور پزشک اطمینان حاصل نمائید . شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی ، درمانی سریعا” موضوع را به شماره تماس ۰۷۶۴۴۴۲۱۸۹۱ اطلاع و یا به صورت حضوری موضوع را به کارشناسان نظارت بر درمان مرکز توسعه سلامت کیش گزارش دهند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=9720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.