تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
5

استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب بندرعباس

  • کد خبر : 5127
  • 17 تیر 1398 - 9:54
استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب بندرعباس

استاندار هرمزگان گفت : مجوز آب شیرین کن‌های صنایع غرب بندرعباس که تاکنون راه اندازی نشده اند لغو می‌شود تا این صنایع از پساب تصفیه شده فاضلاب بندرعباس استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز، فریدون همتی در نشست شورای حفاظت منابع آب هرمزگان افزود: صدور هرگونه مجوز جدید ساخت آب شیرین کن برای استفاده در صنایع غرب بندرعباس نیز ممنوع است مگر در صورتی که پساب تصفیه شده فاضلاب بندرعباس پاسخگوی نیاز نباشد، به صورت محدود از آب شیرین کن‌ها استفاده می‌شود.
رئیس شورای حفاظت منابع آب هرمزگان، همچنین با اشاره به ظرفیت مهم آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی غرب بندرعباس برای تامین آب شهرستان‌های بندرعباس و بندر خمیر گفت: شرکت آب و فاضلاب استان به منظور استفاده مطلوب شهر‌ها و روستا‌های در مسیر خط لوله انتقال این آب شیرین کن، باید ظرف ده روز آینده برنامه‌ریزی و طراحی مناسبی انجام دهد.
تخصیص آب سد چگین به دشت بارق در جاسک و دشت پلپلک در بشاگرد، شروع عملیات سد شریفی و تحویل تصیفه فاضلاب شهرستان خمیر به شهرداری از دیگر مصوبات شورای حفاظت منابع آب هرمزگان بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان نیز در این نشست گفت: استان هرمزگان برنامه مدونی در حوزه سازگاری خود با کمبود آب دارد و اولین استانی است که این برنامه را به گارگروه سازگاری ملی ارائه کرد.
هوشنگ ملایی افزود: دشت رودان بیشترین افت سطح آب در استان را دارد که البته در این دشت و دشت حاجی آباد مطالعاتی برای مقابله با افت سطح اب صورت گرفته است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=5127

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.