تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
4

احداث یک هزار کیلومتر شبکه کابلی در هرمزگان

  • کد خبر : 19352
  • 12 تیر 1399 - 12:34
احداث یک هزار کیلومتر شبکه کابلی در هرمزگان
با توجه به توسعه شهرها و روستاهای استان، برای افزایش طول عمر شبکه‌های روشنایی از تکنولوژی‌های نوین در توسعه و بهینه سازی استفاده می‌شود.

به گزارش هرمزگان امروز: علیرضا رنجبر افزود: شبکه برق رسانی در استان هرمزگان با توجه به شرایط اقلیمی و فرسودگی سریع تأسیسات و شبکه‌ها، لزوم اجرای این طرح را دوچندان ساخته است. وی ادامه داد: اجرای این طرح در دو بخش توسعه و اصلاح و بهینه سازی انجام می‌شود که در بخش توسعه ۴۰۰ کیلومتر شبکه در برنامه احداث قرار دارد. در بخش اصلاح و بهینه سازی شبکه نیز ۴۱۱ کیلومتر شبکه در محدوده شهرها و ۱۱۰ کیلومتر شبکه در روستاها مورد اصلاح قرار می‌گیرد.

رنجبر اظهار داشت: برای نوسازی تأسیسات برق رسانی ۷ هزارو ۹۰۰ پایه فشار ضعیف و حدود ۹۰ دستگاه پست توزیع امسال اصلاح و نوسازی می‌شوند. در بخش روشنایی معابر نیز ۵ هزار و۲۰۰ دستگاه چراغ روشنایی و هزار پایه روشنایی در معابر و محلات شهرهای استان نصب می‌شود. علاوه بر این در اصلاح و بهینه سازی نیز ۶۲ کیلومتر شبکه روشنایی معابر با یکهزارو ۲۹۱ پایه و ۵ هزار چراغ اصلاح و نوسازی می‌شود.

وی به مزیت‌های اجرای این طرح اشاره کرد وعنوان داشت: کاهش سرقت تجهیزات، رفع نوسان برق، کاهش تلفات انرژی و در نتیجه افزایش رضایت مشترکین از مزایای این طرح است. وی ادامه داد: کابل‌های خودنگهدار از نوع کابل‌های آلومینیومی روکش دار هستند که علاوه بر کاهش هزینه نسبت به سیم‌های مسی، ماندگاری شبکه را افزایش می‌دهند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اضافه کرد: این طرح ابتدا در مناطق ساحلی بخاطر رطوبت بالا اجرا می‌شود و در ادامه سایر نقاط استان را در برمی گیرد.

رنجبر اظهار داشت: امسال ۶۳ کیلومتر شبکه روشنایی معابر در برنامه توسعه و بهینه سازی قرار دارد که با اجرای آن ضریب روشنایی معابر افزایش قابل توجهی می‌یابد.

وی همچنین از هدفگذاری برای واگذاری ۲۰ هزار انشعاب جدید در سالجاری خبر داد و افزود: با ایجاد زیرساختهای لازم، این امکان وجود دارد که متقاضیان در کوتاه‌ترین زمان انشعاب خود را دریافت نمایند. به گفته وی، در حال حاضر ۷۰۸ هزار مشترک از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استفاده می‌کنند که ۸۲ درصد آن را مشترکین خانگی شامل می‌شود.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق در بخش دیگری از سخنان خود به تأمین برق جزیره استراتژیک فارور اشاره کرد و اظهار داشت: عملیات تأمین برق این جزیره از طریق مولدهای دیزلی آغاز شده که امسال به بهره برداری می‌رسد. با تأمین برق این جزیره ضریب پایداری شبکه توزیع جزیره به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. وی همچنین از تأمین برق و روشنایی سه سایت گردشگری جزیره لارک خبر داد و افزود: عملیات برق رسانی به این مجموعه از سال گذشته آغاز شده که در سال جاری به پایان می‌رسد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=19352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.