تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
5

چرا اسامی تایید شدگان اتاق بازرگانی بندرعباس اعلام نمی شود؟!/داوطلبان انتخابات انگیزه داشتن اتاق پویا را از دست داده اند

  • کد خبر : 5411
  • 22 تیر 1398 - 11:12
چرا اسامی تایید شدگان اتاق بازرگانی بندرعباس اعلام نمی شود؟!/داوطلبان انتخابات انگیزه داشتن اتاق پویا را از دست داده اند

طبق این آیین نامه نظر مثبت یا منفی هیأت نظارت حداکثر تا پانزده روز قبل از برگزاری انتخابات باید به کلیه داوطلبین اعلام شده باشد و این در حالی است که فقط ۹ روز تا انتخابات این اتاق بازرگانی پر حاشیه مانده است و هنوز هیچ داوطلبی نمی داند که آیا تایید صلاحیت شده است یا خیر.

در حالی که فقط ۹ روز تا انتخابات اتاق بازرگانی بندرعباس مانده است تا ساعت ارسال این خبر اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده برای شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی بندرعباس منتشر نشده است !این در حالی است که پیشتر توسط یک منبع آگاه به هرمزگان امروز اعلام شده بود که ۵۳ داوطلب برای انتخابات این اتاق ثبت نام کرده اند!

طبق آیین نامه تشکیل و نحوه فعالیت هیأت نمایندگان اتاق ایران و اتاقهای شهرستان مصوب ۲۰تیرماه ۹۷ هیات نظارت می بایست با بررسی مدارک ارائه شده توسط داوطلبین و اطمینان از کامل بودن مدارک ارائه شده نسبت به ثبت درخواست با درج مشخصات کامل در دفتر مخصوص اقدام و رسید به داوطلبین تسلیم خواهد نمود و هیأت پس از بررسی مشخصات و تطبیق وضعیت نامزد با شرایط مندرج در بند (۷/۵) نظر رد یا تأیید خود را به صورت مکتوب به داوطلب اعلام مینماید.

طبق این آیین نامه نظر مثبت یا منفی هیأت نظارت حداکثر تا پانزده روز قبل از برگزاری انتخابات باید به کلیه داوطلبین اعلام شده باشد و این در حالی است که فقط ۹ روز تا انتخابات این اتاق بازرگانی پر حاشیه مانده است و هنوز هیچ داوطلبی نمی داند که آیا تایید صلاحیت شده است یا خیر.

یکی از داوطلبان در گفتگو با هرمزگان امروز ضمن اعلام اینکه هنوز نمیدانم تایید صلاحیت شده ام یا خیر گفت : متاسفانه قرار نیست اتاق بازرگانی بندرعباس روی خوش خودش را نشان بدهند و دست های پرقدرتی وجود دارد که اجازه ی این مهم را نمی دهند.

وی با اعلام اینکه برای داشتن یک اتاق پویا فقط کافیست که قانون را رعایت کنیم و همه ی اعضا نیز همین را میخواهند افزود : وقتی که همچنان در انتظار رعایت آیین نامه هستیم ، چگونه میتوان امیدوار بود که قانون نیز رعایت شود.

این داوطلب که تمایل نداشت نامش فاش شود ادامه داد : اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با پیشینه حدود ۸۱ ساله آنقدر وضعیت اسفناکی دارد که فقط ۹ روز تا انتخابات آن مانده هنوز نمیداند که داوطلبانش برای هیات نمایندگی چه کسانی هستند ، با این وضعیت دیگر قوانین بعدی نیز به صورت خودکار انجام نخواهد شد چرا که در صورتی که کسی در این مرحله رد صلاحیت شود دیگر فرصت جبران و برگشت را نخواهد داشت و این مسئله انتخابات را مجددا وارد حاشیه می کند.

وی با اعلام اینکه درخواست داریم قانون را بند به بند برای انتخابات اتاق بازرگانی بندرعباس رعایت کنیم افزود : باید حاشیه ها و گذشته های این اتاق را فراموش کرد و به آینده خوشبین بود و ما نیز خوشبین هستیم ولی وقتی که متوجه می شویم که آیین نامه ها رعایت نمی شود انگیزه ی خودمان را برای داشتن یک اتاق پویا از دست خواهیم داد.

لازم به ذکر است طبق این آیین نامه داوطلبی که شرایط احراز او توسط هیأت رد شده میتواند حداکثر ظرف سه روز پس از دریافت نظر هیأت اعتراض خود را با ذکر دلایل و مستندات به انجمن تسلیم نماید و انجمن نیزمکلف است حداکثر ظرف ۵روز به موضوع رسیدگی و اظهارنظر نماید. اعتراض به نظر انجمن نظارت قابل پذیرش در شورایعالی نظارت خواهد بود. نظر شورایعالی نظارت در خصوص پذیرش یا رد اعتراض قطعی و نهایی خواهد بود و برای داوطلب معترض،هیأت نظارت مربوط و انجمن نظارت لازم الاتباع است.

لازم به یادآوری است که یکی از دلایل اعتراض برخی داوطلبان انتخابات اتاق بازرگانی بندرعباس که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد و به حاشیه ی بزرگی نیز تبدیل شد عمل نکردن به آیین نامه انتخابات بود.برخی از داوطلبان معترض بودند که در موقع مقرر اسامی داوطلبان منتشر نشده است و این مهم باعث اخلال در انجام انتخابات شده بود،به گونه ای که توسط افراد ناشناس درب این اتاق نیز به گل گرفته شد.

انتخابات اتاق بازرگانی بندرعباس پیرو اطلاعیه ی این اتاق ۳۱ تیرماه برگزار خواهد شد.

 

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=5411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.