تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
4

هرمزگان اولویت نخست پرورش ماهی در قفس کشور

  • کد خبر : 14345
  • 10 بهمن 1398 - 9:53
هرمزگان اولویت نخست پرورش ماهی در قفس کشور

مدیرکل شیلات هرمزگان در جلسه با سرمایه گذاران پرورش ماهی در قفس هرمزگان گفت: تا پایان سال ۵ هزار و ۹۰۰ تن ماهی در قفس در هرمزگان تولید می شود .

به گزارش هرمزگان امروز؛ محسن یکتاپور با بیان اینکه تمام موانع و مشکلات و تحریمهای ظالمانه این میزان تولید ۵۰۰ تن بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته است تصریح کرد:اکنون چهار واحد پرورش ماهی در قفس در استان با ظرفیت تولید سالانه ۶ هزار تن فعال است .

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه: ظرفیت هرمزگان برای تولید پرورش ماهی در قفس ۱۱۳ هزار تن است، افزود: شانک و سوف دریایی از جمله گونه هایی است که در قفس پرورش داده می شود .

معاون مجری توسعه پرورش ماهی در دریا سازمان شیلات ایران نیز در این جلسه گفت: هرمزگان اولویت نخست این بخش در کشور است که ظرفیتهای مناسبی دارد .

علی ایزدی افزود: شناسایی پهنه های مناسب برای پرورش ماهی در دریا، تسهیلات بانکی، بازاریابی، مطالعات اولیه وبومی کردن تجهیزات از جمله اقداماتی است که برای رونق بیشتر این بخش در حال اجراست .

وی گفت: به سرمایه گذاران این بخش با توجه به میزان تولید تسهیلات بانکی پرداخت می شود .

در ادامه معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت:علرغم صدور مجوز تکثیر و پرورش ماهیان دریایی به میزان کافی بدلیل مشکلات و موانع موجود هنوز نتوانسته به اهداف توسعه ای برنامه کشور برسد که این موانع و مشکلات شامل عدم تامین بچه ماهی به مقدار کافی و واردات از خارج کشور ، واردات قفس و تجهیزات جانبی و عدم تخصیص ارز دولتی و عدم تامین اعتبارات کافی حمایتی دولتی برای انتقال دانش فنی ، آموزش و تحقیقات در تکثیر و پرورش ماهیان دریایی می باشد که تولیدکنندگان پرورش ماهی در قفس و شیلات با آن مواجه است

عبدالرسول دریایی افزود: با همه مشکلات موجود تلاشهای زیادی برای توسعه این صنعت انجام شده و ۵٠ قفس در این استان توسط بخش خصوصی در دریا مستقر شده و در حال تولید می باشند اما نیازمند حمایت بیشتر توسط بانکها ،سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سایر ارگانها ی مرتبط می باشد .

وی افزود: هرمزگان با دارابودن بیش از ۲ هزار کیلومتر نوار ساحلی و ٢٣ بندر صیادی بعنوان بنادر پشتیبان ظرفیت مناسبی برای پرورش ماهی در قفس دارد.و در صورت راه اندازی ١١٣٠٠٠ تن ظرفیت سنجی انجام شده حدود ۴٠٠٠ شغل بطور مستقیم برای مردم استان ایجاد خواهد شد .همچنین در راستای حمایت از صیادان عزیز و کاهش فشار بر ذخائر آبزیان دریا به تعاونیهای صیادی استان مجوز پرورش ماهی در قفس داده شده است .
گفتی است این نشست با برگزاری دوره آموزشی پرورش ماهی در قفس برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در این صنعت همراه بوده است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=14345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.