تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
7

نصب وراه اندازی نخستین پمپ ایرانی فشار قوی شیرین‌ ساز آب دریا در هرمز

  • کد خبر : 18806
  • 31 خرداد 1399 - 11:06
نصب وراه اندازی نخستین پمپ ایرانی فشار قوی شیرین‌ ساز آب دریا در هرمز
مشکلات آب شرب هرمز با در مدار قرار گرفتن منابع ۲۳۰۰ مترمکعبی ذخیره‌سازی آب و افزایش میزان تولید آب به‌طور اساسی مرتفع خواهد شد

به گزارش هرمزگان امروز: باحضور بخشدار هرمزو نمایندگان شرکت آبفای هرمزگان، شرکت سرمایه گذار رعد آب جنوب و کارشناس امور آب جزایرنخستین پمپ فشار قوی شیرین‌ساز آب دریا ساخت متخصصان داخلی وارد مدار تولید آب شد.

بخشدار هرمز در حاشیه این مراسم گفت: نخستین پمپ ایرانی  فشار قوی شیرین‌ساز آب دریا  در آب شیرین کن جزیره هرمز نصب و راه اندازی شد.

سید مجدالدین حسینی تصریح کرد: این محصول توسط متخصصان یکی از شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان در سال جهش تولید  تولید شده است.

بخشدار هرمز با اشاره به قطعی مکرر آب در جزیره هرمز بیان کرد: با راه اندازی این پمپ و پکیج آب شیرین کن تولید آّب از  ۱۹به ۳۴ متر مکعب در ساعت افزایش می یابد.

حسینی ادامه داد: از این ‌پس مشکلات آب شرب هرمز با در مدار قرار گرفتن منابع ۲۳۰۰ مترمکعبی ذخیره‌سازی آب و افزایش میزان تولید آب به‌طور اساسی مرتفع خواهد شد.

بخشدار هرمز با بیان اینکه ستاد توسعه فناوری آب، خشک‌سالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ساخت این پمپ از اولویت‌های خود تعیین کرده بودند، تصریح کرد: قبل از ساخت این‌گونه پمپ‌هادرداخل کشور، ساخت آن در اختیار کشورهای اروپایی بود که در زمان تحریم از فروش این پمپ‌ها به کشورمان سرباز می‌زدند.

وی با بیان اینکه  باتولید این نوع پمپ ها در داخل کشور از لحاظ ارزی صرفه جویی می شود، اظهار کرد : این محصول از نظر کیفیت و راندمان بالا قابلیت رقابت با محصولات اروپایی را دارد و می‌تواند سالانه موجب صرفه‌جویی ارزی بیش از ۵ میلیون دلار شود.

حسینی ضمن تشکر از شرکت رعد آب جنوب و شرکت دانش بنیان موتورهای دوار خاور طوس، گفت؛ با توجه به  پیگیری های انجام شده و دستورات آقای دکتر همتی استاندار هرمزگان و مدیر عامل محترم آبفای استان و مساعدت بنیاد برکت بزودی شاهد رفع کلی بحران آب شرب جزیره خواهیم بود.

بخشدار هرمز گفت: سه آب شیرین کن در جزیره هرمز در مجموع با ظرفیت هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز، آب هزار و ۸۶۰ مشترک این جزیره را تأمین می‌کنند که پایان سال یک آبشیریکن اضافه می شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=18806

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.