تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
6

موسیقی هرمزگان تنها نماینده ایران در جشنواره موسیقی اتریش

  • کد خبر : 410
  • 12 مرداد 1395 - 9:44
موسیقی هرمزگان تنها نماینده ایران در جشنواره موسیقی اتریش

سرپرست گروه موسیقی لوور هرمزگان گفت : در دومین بخش از برنامه ، اعضای گروه لوور در یک اجرای مشترک به روی صحنه خواهند رفت تا با ساز و نواهای بندری، یک گروه برزیلی را با موسیقی سامبا که شناسنامه موسیقایی این کشور است همراهی کرده و کاری تلفیقی را در معرض تماشای مخاطبان جهانی قرار دهند.

به گزارش هرمزگان تودی سرپرست گروه موسیقی لوور هرمزگان گفت: گروه موسیقی لوور هرمزگان تنها گروه دعوت شده از ایران در جشنواره موسیقی اتریش خواهد بود.به نقل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، علیرضا ملاحسینی گفت: علاوه بر سرپرستی گروه، در این برنامه با نوازندگی دف و تامییرا به روی صحنه می رود و استاد خالو قنبر راستگو نیز با جفتی نوازی جادویی و امین باصره با نوازندگی عود و کسر ، گروه را همراهی می کنند.

ملاحسینی افزود: حسین اصیلی نیز به عنوان خواننده و دهل نواز روی صحنه می روند و ملیحه شاهین زاده دیگر هنرمند هرمزگانی، آیین های هرمزگان را در قالب پرفورمانس و با استفاده از هنر عروسک گردانی، همزمان با نوازندگی گروه، اجرا خواهد کرد.

وی درباره قطعه و بخش های مختلف این برنامه گفت: کنسرت با قطعه «کشتی سوخته» با آهنگسازی خودم آغاز می شود و پس از آن ، قطعاتی از موسیقی آیین های زار اجرا و به دنبال آن، ترانه ها و تصنیف هایی از هرمزگان از جمله «میناب گلستانن» و «دینگه مارو» اجرا می شود.

ملا حسینی خاطرنشان کرد: در دومین بخش از برنامه ، اعضای گروه لوور در یک اجرای مشترک به روی صحنه خواهند رفت تا با ساز و نواهای بندری، یک گروه برزیلی را با موسیقی سامبا که شناسنامه موسیقایی این کشور است همراهی کرده و کاری تلفیقی را در معرض تماشای مخاطبان جهانی قرار دهند.

سرپرست گروه موسیقی لوور بیان داشت: نام گروه برگرفته از یک درخت بومی منطقه است که با ظاهر ویژه و منحصر به فرد خود جایگاه تقدیس شده ای در فرهنگ مردم هرمزگان دارد و بازگوکننده بخشی از فرهنگ و باورهای مردم این خطه است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=410

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.