تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
3

لزوم مشارکت همگانی در صیانت از منابع آب و مقابله با خشکسالی

  • کد خبر : 3938
  • 23 خرداد 1398 - 10:31
لزوم مشارکت همگانی در صیانت از منابع آب و مقابله با خشکسالی

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بر لزوم مشارکت همگانی در صیانت از منابع آب و مقابله با خشکسالی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز ؛ هوشنگ ملایی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان هرمزگان با حضور در محل دفتر رئیس کل دادگستری استان با علی صالحی دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این دیدار، رئیس کل دادگستری هرمزگان با مهم برشمردن مسأله آب اظهارداشت: باید همه در صیانت از منابع آب و مقابله با مشکل خشکسالی کمک کنیم و سعی داشته باشیم همکاری های فی مابین بیشتر و ارتباطات نزدیک تر باشد تا شاهد عملکرد مؤثر و موفقیت بیشتری در این حوزه باشیم.

در ادامه ، هوشنگ ملایی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان هرمزگان ضمن تبریک انتصاب علی صالحی به عنوان رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ، وضعیت کنونی آبی استان وعملکرد چند ساله اخیر شرکت آب منطقه ای هرمزگان در حوزه های مرتبط را تشریح کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت، راهکارهای برون رفت از بحران آب در استان را برشمرد و با اشاره به طرح احیاء و تعادل بخشی ،هدف از اجرای این طرح را حفظ و صیانت از منابع آب زیرزمینی دانست و از رئیس کل دادگستری هرمزگان درخواست کرد در اجرای این طرح ملی، شرکت آب منطقه ای استان هرمزگان را یاری نماید.

وی در ادامه نقش دستگاه قضایی استان هرمزگان را در کمک به حل مسایل حوزه آب مهم توصیف کرد و افزود: به کمک سیستم قضایی ما می توانیم در برخورد با متخلفین بخش آب موفق عمل کنیم و همکاری و مساعدت هرچه بیشتر دستگاه قضایی در این امر باعث کاهش تخلفات و احیاء منابع آبی می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان هرمزگان با بیان اینکه پدیده کم آبی و خشکسالی پدیده ای دور از انتظار نیست گفت: خشکسالی و کم آبی در ادوار مختلف تکرار شده که با کمک و همراهی مردم ومسئولین بر این مشکلات فائق آمده ایم .

ملایی همچنین ضمن تشکر از دستگاه قضایی استان در رسیدگی به پرونده های حوزه آب و مخصوصا” پرکردن چاه های غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشت از چاه های مجاز گفت: نشست با بهره برداران و فرهنگ سازی جهت استفاده بهینه از منابع آب، جمع آوری تلمبه ها و منصوبات غیر مجاز بر روی آبهای سطحی، پر و مسلوب المنفعه کردن چاه های غیر مجاز، برخورد با متصرفین بستر و حریم رودخانه ها و منابع آبی، از مهمترین برنامه های این شرکت است و ما همچنان خواهان مشارکت و حمایت دستگاه قضائی در جهت برخورد با متخلفین هستیم و قطعا این حمایت ها، دلگرمی همکاران بنده را در پی خواهد داشت و انشالله این تلاش های جمعی، نتایج موثرتری را به همراه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=3938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.