تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
4

فیلترهای اتاق بازرگانی برای پایش افراد متقاضی کارت ایمن است

  • کد خبر : 485
  • 23 مرداد 1395 - 9:24
فیلترهای اتاق بازرگانی برای پایش افراد متقاضی کارت ایمن است

مسوول صدور کارت بازرگانی اتاق بازرگانی بندرعباس با بیان اینکه در بحث سواستفاده از کارت‌های بازرگانی در استان مورد خاصی نداشته‌ایم، بیان داشت: داشتن پروانه کسب، حساب بانکی با گردش مالی بالا و داشتن سه سال سابقه فعالیت بازرگانی از جمله آیتم‌هایی است که برای صدور کارت بازرگانی در نظر گرفته شده است.

به گزارش هرمزگان تودی مسوول صدور کارت بازرگانی اتاق بازرگانی بندرعباس گفت: فیلترهای اتاق بازرگانی برای پایش افراد متقاضی کارت بازرگانی ایمن است.به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی بندرعباس، مهرنوش خادمی در جلسه پایش کارت بازرگانی که با حضور متولیان این بخش برگزار شد، اظهار داشت: تمام بندهای قانونی که در بحث صدور کارت بازرگانی موجود است جلوی هر گونه سواستفاده‌های احتمالی را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در بحث سواستفاده از کارت‌های بازرگانی در استان مورد خاصی نداشته‌ایم، بیان داشت: داشتن پروانه کسب، حساب بانکی با گردش مالی بالا و داشتن سه سال سابقه فعالیت بازرگانی از جمله آیتم‌هایی است که برای صدور کارت بازرگانی در نظر گرفته شده است.

خادمی اضافه کرد: همچنین افرادی که مدرک تحصیلی مرتبط با رشته‌های اقتصادی را ندارند باید دوره‌های آموزشی لازم را در اتاق بازرگانی بندرعباس بگذرانند.

معاون امور بازرگانی و توسعه و تجارت سازمان صنعت و معدن نیز در ادامه این نشست گفت: تاکنون در استان هرمزگان مورد تخلف حادی در بحث سواستفاده از کارت‌های بازرگانی صورت نگرفته است.

عباسی افزود: در کل کشور پالایش کارت‌های بازرگانی آغاز شده و با افرادی که شرایط قانونی را نداشته باشند، برخورد صورت می‌گیرد.

این مسوول با بیان اینکه صاحبین کارت بازرگانی باید افراد باتجربه و آگاهی باشند، افزود: بدون شک در بحث صدور کارت بازرگانی باید بیشتر به دنبال سلامت کارت بود.

عباسی بیان داشت: ما به دنبال افزایش بی رویه کارت بازرگانی نیستیم به همین دلیل افزایش آیتم‌های قانونی برای پایش افراد در دستور کار متولیان امر قرار گرفته است.

وی در عین حال تصریح کرد: متولیان صدور کارت بازرگانی علاوه بر اینکه باید تسریع و تسهیل در صدور کارت را مد نظر داشته باشند باید شفاف سازی‌های کنند تا جلو سواستفاده‌های احتمالی گرفته شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه و تجارت سازمان صنعت و معدن هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه هر شخصی نباید با عنوان بازرگان وارد بازار شود، گفت: ورود کالاهای نامرغوب به بازار و لطمات سنگین به بدنه اقتصادی کشور تنها بخشی از پیامدهای ورود افراد غیرمتخصص به بازار است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=485

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.