تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
4

رهاسازی بچه میگو در هرمزگان

  • کد خبر : 4475
  • 03 تیر 1398 - 12:26
رهاسازی بچه میگو در هرمزگان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز و به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، عبدالرسول دریایی با بیان اینکه این پروژه از اواخر اسفند ماه سال گذشته با صید مولد از آبهای محدوده جزیره هرمز و سیریک و کوهستک آغاز شد گفت: این عملیات نسبت به سالهای گذشته دو ماه زودتر شروع شد و تاکنون بیش از ۵۵ میلیون پست لارو میگو تکثیر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز و به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، عبدالرسول دریایی با بیان اینکه این پروژه از اواخر اسفند ماه سال گذشته با صید مولد از آبهای محدوده جزیره هرمز و سیریک و کوهستک آغاز شد گفت: این عملیات نسبت به سالهای گذشته دو ماه زودتر شروع شد و تاکنون بیش از ۵۵ میلیون پست لارو میگو تکثیر شده است.وی افزود : از این میزان ، ۳۰ میلیون عدد به صورت پست لارو بالای۲۰ روز، از گونه های بومی رهاسازی شده است و بیش از ٢۵ میلون عدد جهت به وزن رسانی تا وزن ١-٢ گرم دراستخرهای خاکی پرورشی نگهداری می شوند که با رسیدن به وزن بالای یک گرم آماده رهاسازی در خورهای دارای جنگلهای حرا خواهند شد. پیش بینی میگردد تا نیمه های تیر ماه این عملیات ادامه داشته باشد.
دریایی تصریح کرد: در زمان رهاسازی تعدادی از صیادان منطقه حضور داشتند که با ابراز رضایت از این عمل شیلات استان آمادگی خود را جهت همکاری در حفظ ذخائر و صید مجاز میگو درفصل مناسب اعلام نمودند.
معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان افزود: رهاسازی بچه میگو در دریا توسط شیلات استان تاثیر بسزایی در افزایش صید میگو داشته است .
وی توسعه صید پایدار، اشتغال مستمر، حفظ ذخایر و جلوگیری از انقراض گونه های با ارزش تجاری آبزیان را از اهداف مهم اجرای این پروژه خواند.
دریایی افزود: چنانچه سازمان برنامه و بودجه استان حمایت لازم را در تخصیص اعتبار برای ترمیم و بازسازی استخرهای خاکی مرکز بازسازی ذخایر خلیج فارس (کلاهی) انجام دهد می توان سالیانه بیش از ١٠٠ میلیون عدد بچه میگو ٢ گرمیکه دارای بازماندگی بالا در دریا است و باعث افزایش صید خواهد شد را تولید و رهاسازی کرد. همچنین می توان عملیات تکثیر و رهاسازی را از یک بار در سال به ٢ بار در سال رساند.
معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان افزود: برای بهسازی این استخرها ٢۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=4475

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.