تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
4

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از کلیه مراکز و خانه های بهداشتی منطقه حاجی آباد بازدید کرد

  • کد خبر : 1229
  • 24 شهریور 1395 - 10:11
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از کلیه مراکز و خانه های بهداشتی منطقه حاجی آباد بازدید کرد

خانه بهداشت سرچاهان اولین مکانی بود که بازدیدها از آنجا آغاز شد و برنامه های در حال اجرا مورد بررسی قرار گرفت . پس از پرس و جو از مراجعین در خصوص برخورد و عملکرد بهورزان و تیم سلامت، ۲ مورد پرونده خانم باردار انتخاب شد و رییس دانشگاه و تیم بازرسی جهت بررسی وضعیت خانم های باردار به منزل آنها مراجعه کردند که با توجه به عملکرد خوب، بهورزان مورد تشویق و قدردانی رئیس دانشگاه قرارگرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به همراه معاونین بهداشت و درمان دانشگاه و مدیر شبکه بهداشت و درمان حاجی آباد از کلیه مراکز و خانه های بهداشتی این شهرستان بازدید کردند.دکتر سید حسین داودی رئیس دانشگاه و هیات همراه از مراکز بهداشتی درمانی ، گنج ، معدنوئیه ، چاله مورت ، احمد آباد ، سرگز احمد ، فارغان ، جائین ، و خانه های بهداشت سرچاهان ، چاله مورت ، باغ چنار ، میمند ، شمیل و همچنین ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان حاجی آباد و بخش های مختلف بیمارستان فاطمه الزهرا (س) این شهرستان بازدید کردند و از نزدیک در جریان اجرای برنامه های تحول نظام سلامت و نحوه ارائه خدمت به مردم در مراکز ، بیمارستان ، خانه های بهداشت، مناطق روستایی خصوصا در مناطق دور دست و صعب العبور قرار گرفتند.

خانه بهداشت سرچاهان اولین مکانی بود که بازدیدها از آنجا آغاز شد و برنامه های در حال اجرا مورد بررسی قرار گرفت . پس از پرس و جو از مراجعین در خصوص برخورد و عملکرد بهورزان و تیم سلامت، ۲ مورد پرونده خانم باردار انتخاب شد و رییس دانشگاه و تیم بازرسی جهت بررسی وضعیت خانم های باردار به منزل آنها مراجعه کردند که با توجه به عملکرد خوب، بهورزان مورد تشویق و قدردانی رئیس دانشگاه قرارگرفتند.

پس از آن از مرکز بهداشتی درمانی روستایی گنج بازدید شد و نحوه عملکرد تیم سلامت در مرکز گنج نیز مورد بررسی و شاخص های عملکردی ارزیابی شد.

ساختمان در دست احداث مرکز بهداشتی و درمانی معدنوئیه محل بعدی بود و دکتر داودی ابراز امیدواری کرد که این مرکز تا پایان سال جاری افتتاح و به بهره برداری برسد.

بازدید از مناطق دور از دسترس و کمتر برخوردار از نظر امکانات بهداشتی و درمانی مانند منطقه کوهشاه احمدی از اهم برنامه های این سفر دو روزه بود و به همین منظور راهی مناطق کوهشاه شده و در ابتدا خانه بهداشت چاله مورت از نظر امکانات و ارائه خدمت به مردم این منطقه و همچنین سلامت مادران و کودکان زیر ۵ سال به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفت .

پس از آن خانه بهداشت باغ چنار در خصوص نحوه ارائه خدمت به گروه های هدف از جمله سالمندان، میانسالان، مادران و کودکان مورد پایش قرار گرفت .

در ادامه با عزیمت به مرکز احمد آباد واقع در کوهشاه جنوبی بررسی برنامه های مختلف بهداشتی و درمانی از زحمات و تلاش های پزشک و تیم سلامت تقدیر شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در بازدید از مرکز شبانه روزی سرگز احمدی و بررسی خدمات این مرکز از جمله: واحد دندانپزشکی و تسهیلات زایمانی از راه اندازی سریع اورژانس ۱۱۵ این شهر خبر داد و در ادامه خانه بهداشت میمند و همچنین مرکز بهداشتی، درمانی فارغان بازدید شد و پرونده زنان باردار ،سالمندان ،کودکان و مدارس مورد ارزیابی قرار گرفت.

خانه بهداشت و پایگاه فوریت های پزشکی ۱۱۵ محل بعدی بود که با توجه به عملکرد خوب بهورزان خانه بهداشت شمیل از آنها تقدیر شد. خانه بهداشت شمیل جمعیت ۲۵۰۰ نفر را تحت پوشش خود قرار داده است.

آخرین مرکز روستایی بازدید شده مرکز جایین بود که پرجمعیت ترین مرکز روستایی شهرستان حاجی آباد به شمار می آید.

در پایان دکتر داودی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان ، دکتر غریب زاده و دکتر جاودان معاونین درمان و بهداشتی دانشگاه به همراه دکتر اقتداربختیاری مدیر شبکه بهداشت و درمان حاجی آباد و تیم بازرسی ،بخش ها و قسمت های مختلف بیمارستان فاطمه الزهرا (س) را مورد بررسی قرار دادند و همچنین معاون درمان و تیم کارشناسی بصورت تخصصی عملکرد این بیمارستان را ارزیابی کردند.

به دستور دکترداودی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان مقرر گردید تعمیر و توسعه اورژانس بیمارستان شهرستان حاجی آباد که در حال انجام است در اولویتهای کاری شبکه بهداشت و درمان این شهرستان قرار گیرد تا سریعتر به پایان برسد .

دکتر داودی درپایان این سفر و جلسه ستادی که به منظور جمع بندی و اعلام نتیجه در شبکه بهداشت و درمان شهرستان حاجی آباد با حضور مسولین شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) برگزار شد، رفع کمبود نیروی انسانی، تجهیز مراکز مورد نیاز و سرعت بخشیدن در احداث پروژه های عمرانی این شهرستان در دستور کار خود قرار داد .

دکتر غلامعلی جاودان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در این جلسه گفت: کلیه همکاران محترم اعم از پزشک، پرستار، ماما، بهورز و غیره در نظر داشته باشند که همچنان بازدیدهای کارشناسی دانشگاه در معیت ریاست محترم دانشگاه بصورت گردشی در تمامی استان هرمزگان به منظور بررسی عملکرد و نتیجه و همچنین پایش وضعیت بهداشتی و درمانی مناطق مختلف انجام می شود. وی نتیجه این سفر را رضایت بخش اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=1229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.