تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
6

تولیدکنندگان باید تا می‌توانند با سود کم در تولید کیفیت بالا تلاش کنند/ مسئولین باید با سمت خود سنخیت داشته باشند.

  • کد خبر : 3616
  • 19 خرداد 1398 - 11:24
تولیدکنندگان باید تا می‌توانند با سود کم در تولید کیفیت بالا تلاش کنند/ مسئولین باید با سمت خود سنخیت داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی شب گذشته (هشتم خرداد) در دیدار با جمعی از مدیران شرکت‌های صنعتی و تولیدی استان هرمزگان اظهار کرد: عناصر تشکیل‌دهنده صنعت چند چیز است هوا، زمین، آب و نیروی انسانی که اگر همه جور باشد باید شاهد یک صنعت پویا و قوی باشیم . از ۱۱ رقم هوای موجود در کره زمین ۹ رقم آن را ما داریم ، سرد سرد، گرم گرم ، شرجی، بی رطوبت، با رطوبت زمین هم که الی ماشاالله کویر و جنگل و دشت دارد. نیروی انسانی هم که ۱۷۰ میلیون دست داریم کم است؟مواد اولیه را به‌وفور داریم اما متأسفانه بیشترین صادرات ما چیزهایی است که بر روی آن‌ها کار نکرده‌ایم که باید برویم و آن‌ها را بشناسیم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه تولیدکنندگان باید تا می‌توانند با سود کم در تولید کیفیت بالا تلاش کنند، گفت: مسئولین باید با سمت خود سنخیت داشته باشند، مدیری را بر صندلی می‌نشانند کهنه‌کار را می‌شناسد نه صنعت را می‌فهمد و این اشتباه است.
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی شب گذشته (هشتم خرداد) در دیدار با جمعی از مدیران شرکت‌های صنعتی و تولیدی استان هرمزگان اظهار کرد: عناصر تشکیل‌دهنده صنعت چند چیز است هوا، زمین، آب و نیروی انسانی که اگر همه جور باشد باید شاهد یک صنعت پویا و قوی باشیم . از ۱۱ رقم هوای موجود در کره زمین ۹ رقم آن را ما داریم ، سرد سرد، گرم گرم ، شرجی، بی رطوبت، با رطوبت زمین هم که الی ماشاالله کویر و جنگل و دشت دارد. نیروی انسانی هم که ۱۷۰ میلیون دست داریم کم است؟مواد اولیه را به‌وفور داریم اما متأسفانه بیشترین صادرات ما چیزهایی است که بر روی آن‌ها کار نکرده‌ایم که باید برویم و آن‌ها را بشناسیم.

وی گفت: مدیران صنعت، نمایندگان مجلس، مدیران مسئول همگی باید ضعف‌ها را بشناسند. این یک ضعف است که با فشار فولاد را جایی می‌بریم که بحران آب آنجا است. جای فولاد در تمام دنیا کنار دریاست. یزد و اصفهان که جای فولاد نیست و این‌ها نشان از ضعف مدیریت است. اگر یزدی‌ها یزد شناس، کرمانی‌ها کرمان شناس، سمنانی‌ها سمنان شناس باشند نیازی نیست چیزی که متعلق به دیگری است بردارند و استفاده کنند آن‌هم به‌زور نمایندگان که برای مثال آب جاری اصفهان خشک شود.

آیت‌الله نعیم‌آبادی ادامه داد: یک تصمیم خردمندانه در کل ایران لازم است که ایران را بشناسیم،باید بدانیم در هر استانی چه صنعتی جواب می‌دهد و هر صنعتی را در جای درستش قرار دهیم، قراردادن صنعت درجایی که با آن سنخیت ندارد که هم باعث از بین رفتن سرمایه می‌شود و هم صنعت آسیب می‌بیند در ضمن خشک شدن آب‌هایی چون زاینده‌رود را هم در پی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در خصوص برکات کویر گفت: کویر هزاران مسئله دارد، مسئله برق ما با کویر حل می‌شود اما متأسفانه از آن استفاده نمی‌کنیم، آفتاب برق آفرینی که در کویر ما وجود دارد در کجای اروپا یافت می‌شود؟ از آفتاب فقط رنگ پوست تغییر دادن را یاد گرفته‌ایم.

امام‌جمعه بندرعباس ادامه داد: مسئولین هم باید با سمت خود سنخیت داشته باشند، مدیری را بر صندلی می‌نشانند کهنه‌کار را می‌شناسد نه صنعت را می‌فهمد و انتخاب وی صرفاً برحسب یک ارتباط و دوستی تلفنی است، زمانی بنا بود در بندرعباس کارخانه یخچال سازی داشته باشد درحالی‌که یخچال هیچ تناسبی با این شهر ندارد، یخچال باید در حاجی‌آباد و مناطق غیر شرجی رودان باشد نه در بندرعباس که برای نفس کشیدنش باید چندین کولرگازی کار کند، این است که به بن‌بست می‌خورند ورشکست می‌شوند، شناخت مسئولین نسبت به استان‌هایی که در آن کار می‌کنند کم است و ما درواقع زبان طبیعت را آن‌طور که باید نفهمیدیم و نمی‌دانیم هرکسی را بهر کاری ساختند، تنگ‌نظری‌ها باعث رفتن افراد متخصص از استان می‌شود افرادی که حاضرند رایگان به مردم خدمت کنند اما به آن‌ها میدان نمی‌دهیم.

آیت‌الله نعیم‌آبادی گفت: قوانینی هستند که برای حلش مجلس باید در صف حاضر شود، این مشکلات را به مجلس ببرید و کار را راحت کنید، اما در کنار مشکلات قانونی، مشکلات محلی نیز داریم که حل آن به دست ما است، بنده می‌توانم یار خوبی برای شما باشم، زمانی کشتی‌سازی در مرز تعطیلی بود اما اولین کشتی که ساخته شد دارای فرزند هم شد.

وی تحریم‌ها را فرصت خیلی خوبی عنوان کرد و گفت: هم به مردم می‌گویم هم به تولیدکنندگان که تحریم‌ها فرصت خیلی خوبی است به شرطی که این دو شرط در ما وجود داشته باشد که “ما می‌توانیم” را بپذیرم و امیدوار باشیم، در هرجایی این دو بال آمد انسان می‌تواند پرواز کند، ، صنعت ژاپن در ابتدا مظهر صنایع بد بود اما مردمش آن را ساختند، از روز نخست که نباید با کشورهای تراز اول خود را مقایسه کرد، باید با کم خود را ساخت.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان باید تا می‌توانند با سود کم در تولید کیفیت بالا تلاش کنند، صنایع چوبی ما هزاران سال است که وجود دارد اما قفسه کتاب را از جایی دیگر می‌آورند، مگر می‌شود؟ اول باید با سود کم شروع کنیم، این سود کم، روزبه‌روز برکت پیدا می‌کند؛ این مسئله باید تبدیل به یک فرهنگ شود، مشکلات خود را عنوان کنید ما هم برای حلش کمک می‌کنیم.

ریس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان نیز در این نشست اظهار کرد: امروز با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، حوزه تولید روزهای بسیار سختی را می‌گذراند اما با همه این سختی‌ها صادرات استان در هیچ‌یک از واحدهای تولیدی تا پایان سال ۹۷ تعطیل نشده است و چرخه تولید و اشتغال همچنان فراهم است.

قاسمی افزود: امسال نسبت به سال گذشته استان هرمزگان بیش از ۵ درصد رشد تولیدات داشته است، زنجیره فولاد در استان در حال تکمیل است، قریب به ۳۰ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده که در حوزه اشتغال مستقیم دو برابر این است که این مسئله مدیریت خوب صنعتگران را می‌رساند.

وی با بیان اینکه امسال دواحد صنعتی بزرگ را در استان به چرخه تولید در می‌آوریم، عنوان کرد: تولیدکنندگان تمام تلاششان این است که با کمترین هزینه تولید کنند، کاهش ارز پول ملی یکی از دغدغه‌های این بزرگواران است که در سرجمع خود در هزینه‌های جاری نسبت به سال گذشته بیشتر شده است و باید اشتغال آن‌هم پایدار شود، نکته دیگر فرهنگ تولید در استان است که برخی از مدیران تولیدی در ادارات، نهادها و دستگاه‌های حاکمیتی که مراجعه می‌کنند رفتاری که باید با یک مدیر تولید در دستگاه‌های اجرایی شود نیست.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=3616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.