تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
2

تغییر وضعیت کرونا در شهرهای هرمزگان، ۳شهر نارنجی و مابقی زرد

  • کد خبر : 23358
  • 15 آذر 1399 - 12:01
تغییر وضعیت کرونا در شهرهای هرمزگان، ۳شهر نارنجی و مابقی زرد
دکتر فاطمه نوروزیان گفت: طبق آخرین وضعیت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، هم‌اکنون شهرهای «بندرعباس، بستک و حاجی‌آباد» در وضعیت نارنجی قرار دارند و سایر شهرهای استان در وضعیت زرد هستند.

به گزارش هرمزگان امروز سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تازه‌ترین وضعیت شهرهای استان در زمینه‌ی کرونا را اعلام کرد.

دکتر فاطمه نوروزیان گفت: طبق آخرین وضعیت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، هم‌اکنون شهرهای «بندرعباس، بستک و حاجی‌آباد» در وضعیت نارنجی قرار دارند و سایر شهرهای استان در وضعیت زرد هستند.

براین اساس هم‌اکنون هیچ یک از شهرهای استان هرمزگان در وضعیت قرمز قرار ندارند.

وزیر آموزش‌و‌پرورش امروز اعلام کرد: با توجه به پایان گرفتن محدودیت‌های دو هفته‌ای کرونا در شنبه ۱۵ آذر، فعالیت‌های آموزشی در مناطق نارنجی «غیرحضوری» خواهد بود و مدارس دراین مناطق با حضور مدیر و حداقل کادر اجرایی باز و بر فرآیند آموزش‌های غیرحضوری نظارت خواهند کرد.

همچنین بنا به اعلام ستاد ملی کرونا، از ۱۵ آذرماه محدودیت‌ها در شهرهایی که از ابتدای آذرماه از وضعیت قرمز به نارنجی رسیده‌اند، مطابق وضعیت نارنجی در طرح جامع مقابله با کرونا اعمال شود.

ممنوعیت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرهای نارنجی و قرمز، ممنوعیت ورود خودروهای شخصی پلاک بومی شهرهای نارنجی و قرمز به سایر شهرها، منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ لغایت ۴ صبح در شهرهای نارنجی و قرمز با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر، گروههای شغلی ۱ و ۲ در شهرهای نارنجی تا ساعت ۲۰ امکان فعالیت دارند.

در شهرهای قرمز صرفاً گروههای شغلی ۱ تا ساعت ۲۰ شب مجاز به فعالیت می باشند، گروههای شغلی ۱ و ۲ و ۳ در شهرهای زرد تا ساعت ۲۰ شب امکان فعالیت دارند. ادارات و دستگاههای دولتی ضروری در شهرهای نارنجی، با تشخیص بالاترین مقام مسئول(در سطح ملی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا یک سوم(۳/۱) کارکنان و دستگاههای غیر ضرور تا یک دوم(۵۰%) کارکنان فعالیت می نمایند.

دستگاههای ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با ماموریتهای اصلی و مدیریت شهری در شهرهای قرمز با تشخیص بالاترین مقام مسئول (ملی یا استانی) نسبت به کاهش حضور کارکنان خود تا پنجاه درصد (۵۰%) و سایر ادارات غیر ضرور تا یک سوم (۳/۱) کاهش کارکنان فعالیت می نمایند، برگزاری جلسات اداری در فضای سربسته شهرهای زرد حداکثر تا سقف ۳۰ نفر، در شهرهای نارنجی ۲۰ نفر و قرمز ۱۵ نفر، با رعایت دستورالعملهای ابلاغی، صورت می پذیرد.

کلیه مراکز آموزشی اعم از مدارس، دانشگاهها، موسسات آموزش عالی، آموزشگاه های خصوصی، حوزه های علمیه در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز تعطیل بوده و خدمات را به صورت غیر حضوری ارائه می نمایند، برپایی نمازهای جمعه، مراسم های مذهبی و آئینی در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز کماکان امکانپذیر نمی باشد فعالیت مساجد صرفاً در شهرهای زرد بلامانع است.

اطلاعیه شماره ۳ کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درخصوص طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها/ اعلام جزئیات محدودیت های کرونایی از شنبه هفته آینده/ اعلام جدول دسته بندی اصناف و مشاغل با آخرین تغییرات/ انتشار فهرست ۱۰۵ شهر زرد، ۲۷۹ شهر نارنجی و ۶۴ شهر قرمز/ انتشار فهرست جدید ۲۶ بندی مشاغل گروه یک و فهرست جدید ۱۴ بندی مشاغل گروه دو/ اعلام جزئیات نحوه حضور کارکنان ادارات در شهرهای مختلف.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=23358
  • منبع : روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.