تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
3

تامین و مصرف آب مهمترین معضل حال حاضر هرمزگان است

  • کد خبر : 388
  • 11 مرداد 1395 - 10:22
تامین و مصرف آب مهمترین معضل حال حاضر هرمزگان است

استاندار هرمزگان گفت : دیگر دستگاه های اجرایی استان هم از ظرفیت صدا و سیما با توجه به رویکرد جدید این مجموعه استفاده کنند و مسائل خود را از طریق رسانه ملی مطرح و برای حل مشکلات از مردم کمک بخواهند.

به گزارش هرمزگان تودی استاندار هرمزگان گفت: امروز مهمترین معضل استان با توجه به خشکسالی ۱۷ ساله تامین و مصرف آب و بهره مندی بیشتر از ذخایر آبی است.جاسم جادری در مراسم انعقاد تفاهم نامه اجرای پروژه اطلاع رسانی طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی هرمزگان که میان شرکت آب منطقه ای استان و صدا و سیمای مرکز خلیج فارس انجام شد، تاکید کرد: در این شرایط باید بتوانیم اطلاع رسانی مناسب داشته باشیم تا مردم همراهی لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی انعقاد این تفاهم نامه را اقدامی بسیار خوب و مفید و نتیجه بخش دانست و عنوان کرد: با اقدامات مناسب صدا و سیمای مرکز خلیج فارس در بخش های مختلف خبری و گزارشی و دیگر برنامه ها، اثرات همراهی مردم را در جامعه شاهد هستیم.

جادری تصریح کرد: در سال اقتصاد مقاومتی نیز صدا و سیما باید وظیفه خود را به نحو احسن انجامو به سمت تقویت وحدت و همگرایی گام بردارد و رسیدگی به مسائل مبتلابه جامعه، خدمتی در راستای منویات امام راحل و مقام معظم رهبری و شهدا خواهد بود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: دیگر دستگاه های اجرایی استان هم از ظرفیت صدا و سیما با توجه به رویکرد جدید این مجموعه استفاده کنند و مسائل خود را از طریق رسانه ملی مطرح و برای حل مشکلات از مردم کمک بخواهند.

بیش از ۱۷ سال خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن ۳۶۵حلقه چاه آب آشامیدنی، ۱۸ دهنه چشمه و قنات، ۱۰۰ حلقه چاه و کاهش آب ۱۳۵ حلقه چاه بین ۳۰ تا ۷۰ درصد شده است.

استان هرمزگان پارسال با ۷۰ درصد کاهش بارندگی در بین ۳۱ استان کشور ردیف آخر را به خود اختصاص داده بود.

بیش از ۱۷ سال خشکسالی در هرمزگان موجب شده تا از ۱۶۸ حلقه چاه تامین کننده آب شرب شهرهای استان، ۵۸ حلقه چاه خشک و ۶۷ حلقه شور شود.
هم اکنون تنها ۴۳ حلقه چاه در هرمزگان در وضعیت قابل قبولی قرار دارند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.