تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
5

بندر صیادی بندرعباس یکی از بنادر مهم صیادی کشور است

  • کد خبر : 6455
  • 14 مرداد 1398 - 11:00
بندر صیادی بندرعباس یکی از بنادر مهم صیادی کشور است

رئیس شیلات شهرستان بندرعباس با اشاره به ظرفیت های بندرصیادی بندرعباس ،این بندر را یکی از بنادر صیادی مهم و کلیدی کشور خواند.

به گزارش هرمزگان امروز، ابراهیم عالی زاده با بیان اینکه بندر صیادی بندرعباس توان سرویس دهی به شناورهای صیادی سبک و سنگین را دارد گفت:خوشبختانه این بندر صیادی در حال حاضر به بخش عظیمی از جامعه صیادی استان خدمات رسانی می کند.
وی افزود: بندر صیادی بندرعباس در حال حاضر با برخورداری از۳۰۰ فروند قایق صیادی و بیش از۵۰ فروند لنج صیادی توانسته بیش ازسه هزار نفر از جامعه صیادی استان را تحت پوشش قرار دهد.
عالی زاده موقعیت استراتژیک بندر صیادی بندرعباس،نزدیکی به فرودگاه، قابلیت پهلودهی به انواع شناور صیادی، نزدیکی و استقرار نیروهای مرزبانی و دریابانی در بندر صیادی،بهره مندی از پایگاه شناور یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات،بهره مندی از زیر ساخت های بندری مناسب،استقرار تعاونی صیادی در بندر ،برخورداری از قابلیت منحصر در بانکرینگ و خدمات رسانی به شناورهای صیادی، مرکز قرار گرفتن بندر و … را از اهم ظرفیتت های این بندر صیادی خواند.
رئیس شیلات بندرعباس وجود نعمت های فراوان خدادادی و ظرفیت های بسیار در زمینه اشتغال دریا محور در سواحل بندرعباس و همچنین سابقه طولانی این بندر صیادی را از اهم ویژگی های این بندرصیادی خواند.
وی تبدیل این بندر صیادی را به عنوان بندر صیادی نمونه و پیشرفته از هر جهت را از اهم برنامه های شیلات در آینده خواند و گفت: تحقق این مهم که رونق و توسعه بیش از پیش را به دنبال خواهد داشت نیازمند توجه و حمایت بیش از پیش مسئولین است.
عالی زاده با بیان اینکه برخورداری از باسکول خودرویی از دیگر ویژگی های این بندرصیادی است، ساماندهی قایق های صیادی تحت پوشش و بهسازی بندر صیادی بندرعباس، ایجاد اسکله شناور و پهلوگیری قایق های صیادی ، ایجاد پارکینگ صیادی اختصاصی قایق های صیادی، روشنایی کلیه محوطه بندر و موج شکن، ایجاد فضای سبز بندرو … را از اهم برنامه های پیش رو برای این بندر صیادی خواند

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=6455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.