تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
7

بازدید معاون دریایی سازمان بنادر از طرح توسعه بندر تجاری لنگه

  • کد خبر : 434
  • 12 مرداد 1395 - 16:11
بازدید معاون دریایی سازمان بنادر از طرح توسعه بندر تجاری لنگه

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: با بهره برداری کامل از طرح توسعه دریایی بندرلنگه امکان پهلوگیری شناورهای با ظرفیت ۵ هزار تن با آبخور ۵٫۵ متر و کشتی های کانتینری در این بندر فراهم می شود. همچنین، پس از پایان لایروبی، بیش از ۹ هکتار محوطه جدید نیز در این بندر استحصال خواهد شد.

به گزارش هرمزگان تودی عضو هیات عامل و معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور در جریان سفر به منطقه غرب استان هرمزگان، از طرح توسعه بندر تجاری لنگه بازدید کرد.“محمد راستاد” در ابتدای حضور خود در شهرستان بندرلنگه با آیت الله “سید محمد جواد رکنی” نماینده ولی فقیه و امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.در ادامه، معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور ضمن بازدید از بخش های مختلف اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از طرح های توسعه ای این مجموعه بندری همچون اطاله موج شکن، تعمیرات اساسی اسکله ها و محوطه سازی و افزایش پسکرانه دیدن کرده و از نزدیک در جریان روند اجرای پروژه لایروبی این بندر قرار گرفت.

وی همچنین در بخش دیگری از این بازدید، طی دیدار چهره به چهره با صاحبان و مالکان شناور و دیگر فعالان حوزه حمل و نقل دریایی، به صحبت ها و دغدغه ها آنها گوش فرا داد و برای رفع و رجوع مسایل مطرح شده، دستوراتی صادر کرد.

“محمود صابری” مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه در حاشیه این بازدید به بیان گزارشی از عملکرد این بندر و محورهای مهم تجاری- مسافری و همچنین آخرین وضعیت فازهای توسعه دریایی در حال اجرا، پرداخت.

صابری گفت: با اجرای فاز اول و دوم طرح توسعه دریایی بندرلنگه، طول موج شکن این بندر از ۱۵۰۰ متر به ۱۹۷۵ متر و مساحت حوضچه نیز از ۱۰ هکتار به ۳۰ هکتار رسیده است.

به گفته وی، در حال حاضر، فاز سوم پروژه لایروبی شامل ۲۵ درصد نهایی از مساحت ۳۰ هکتاری حوضچه در حال اجراست.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه خاطرنشان کرد: با بهره برداری کامل از طرح توسعه دریایی بندرلنگه امکان پهلوگیری شناورهای با ظرفیت ۵ هزار تن با آبخور ۵٫۵ متر و کشتی های کانتینری در این بندر فراهم می شود. همچنین، پس از پایان لایروبی، بیش از ۹ هکتار محوطه جدید نیز در این بندر استحصال خواهد شد.

گفتنی است، تنی چند از دیگر مدیران حوزه معاونت دریایی سازمان بنادر، مقامات محلی و اصحاب رسانه شهرستان بندرلنگه، در این بازدید حضور داشتند.

یادآور می شود، بندرلنگه با دارا بودن ۵۰۰ متر اسکله و ۳۵ هکتار وسعت به عنوان اصلی ترین بندر منطقه غرب هرمزگان در اقتصاد دریایی کشور نقش آفرینی می کند و علاوه بر صادرات کالا، پشتیانی از فعالیت های ترانزیتی، وارداتی و کابوتاژ را نیز بر عهده دارد.

براساس این گزارش، اتصال از سه جهت به شبکه جاده ای کشور، موقعیت مناسب قرارگیری بندر به لحاظ جغرافیایی، نزدیکی به تنگه هرمز و آب های بین المللی، وضعیت مناسب توسعه فیزیکی طی سالیان اخیر و ارتباط قوی ساکنان آن با اتباع کشورهای حاشیه خلیج فارس در کنار مدیریت اصولی و تأثیرگذار حوزه دریایی و بندری در این خطه باعث شده بندر تجاری لنگه همچنان در عرصه ملی و بین المللی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد و به عنوان یکی از کانون های ثقل تجارت دریایی در ساحل شمالی خلیج فارس قلمداد شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.