تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
7

آمادگی جهت مواجه شدن با آتش سوزی احتمالی به دلیل گرم شدن هوا

  • کد خبر : 3941
  • 23 خرداد 1398 - 10:37
آمادگی جهت مواجه شدن با آتش سوزی احتمالی به دلیل گرم شدن هوا

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه از هماهنگی با فرمانداری جهت آمادگی کامل تمامی ارگان ها در مدیریت و کنترل آتش سوزی احتمالی در مناطق جنگلی و مرتعی شهرستان خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز ،سیامک آرمان با اشاره به اهمیت حفاظت از عرصه منابع طبیعی گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما ، احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع سطح شهرستان افزایش می یابد.

وی گفت: با هماهنگی با فرمانداری شهرستان از کلیه ارگان های مجهز به وسایل اطفا حریق و شهرداری های شهرستان درخواست شده است که در صورت وقوع حادثه با این اداره همکاری لازم را داشته باشند .

آرمان با اشاره به وسعت منابع طبیعی شهرستان بندرلنگه که بیش از ۸۴۰ هزار هکتار می باشد گفت : حفاظت از این منابع خدادادی به عنوان یک وظیفه شرعی و ملی به عهده همه مردم می باشد.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد ۹۵درصد عامل حریق ها در جنگل ها و مراتع ناشی از عوامل انسانی به دلیل بی توجهی و سهل انگاری می باشد بنابراین ضرورت دارد مردم بیش از پیش مراقب رفتار خود با طبیعت باشند.

وی ضمن حساس دانستن شرایط فعلی و مستعد بودن نقاط جنگلی برای وقوع حریق یاد آور شد: از تمامی هموطنان درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه حریق و یا دود ناشی از آن مراتب را سریعا از طریق شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=3941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.