تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
6
دکتر همتی در شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی استان:

۲۰ هزار هکتار زمین مستعد برای کشاورزی و ایجاد گلخانه در شهرستان جاسک با تخصیص آب از سد جگین به مرحله تولید می‌رسد

  • کد خبر : 24010
  • 29 آذر 1399 - 11:47
۲۰ هزار هکتار زمین مستعد برای کشاورزی و ایجاد گلخانه در شهرستان جاسک با تخصیص آب از سد جگین به مرحله تولید می‌رسد
استاندار هرمزگان گفت: در شهرستان جاسک ۲۰ هزار هکتار زمین مستعد برای کشاورزی و ایجاد گلخانه شناسایی شده که می‌توان با تخصیص آب از سد جگین آن را به مرحله تولید رساند.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی در نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی استان هرمزگان بر لزوم ارتقاء بهره‌وری واحدهای فعال کشاورزی و شناسایی استعدادهای جدید و برنامه ریزی برای سرمایه گذاری و در مدار تولید قرار گرفتن آنها در راستای ایجاد اشتغال جدید و افزایش تولید، ارتقاء ارزش افزوده و درآمدزایی برای مردم استان تاکید کرد.

وی ادامه داد: در شهرستان جاسک ۲۰ هزار هکتار زمین مستعد برای کشاورزی و ایجاد گلخانه شناسایی شده که می‌توان با تخصیص آب از سد جگین آن را به مرحله تولید رساند.

استاندار هرمزگان با تأکید بر لزوم تسریع در راه اندازی و بهره برداری از مجموعه عظیم ۲۰ هزار هکتاری کشاورزی در جاسک، افزود: علاوه بر شهرستان جاسک در شهرستان‌های بشاگرد و سیریک نیز استعداد و ظرفیت برای کشاورزی وجود دارد که باید برای آن سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

همتی تصریح کرد: در شهرستان حاجی آباد نیز در کنار خط انتقال آب از آب شیرین کن بندرعباس، زمین های مستعد برای کشاورزی وجود دارد که در گام اول، دو هزار هکتار شناسایی شده و مطالعات برای پهنه بندی باید بر روی آنها صورت گیرد.

وی گفت: زیرساخت‌های مناسب در این منطقه از جمله تخصیص آب از خط انتقال آب شیرین کن وجود دارد و طبق برآوردها در این منطقه از شهرستان حاجی آباد امکان ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی با تبدیل آن به منطقه بزرگ گلخانه‌ای و ایجاد صنایع تبدیلی وجود دارد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای و سازمان های جهاد کشاورزی و مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید به سرعت مطالعات بر روی این طرح را آغاز کنند و فاز یک آن با جذب سرمایه‌گذاران اجرایی شود.

همتی اظهار داشت: همچنین هشت هزار چاه کشاورزی در هرمزگان وجود دارد که می‌توان قبل از انتقال آب از آنها به باغ ها و مزارع، استخرهایی برای پرورش ماهی با استفاده از آب این چاه ها ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: تاکنون ۶۳ نمونه از این کار انجام شده که طبق برآورد صورت گرفته هر کدام از این استخرها می‌تواند سالیانه به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان تولید ماهی داشته باشد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم تشویق روستائیان برای مشارکت در بهره برداری از این ظرفیت، بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل شیلات استان باید آموزش لازم جهت ترویج این کار را در روستاها داشته باشند تا مردم و کشاورزان در آن مشارکت کنند.

همتی یادآور شد: با استفاده از عوامل مختلف تولید، می توان ضمن افزایش بهره‌وری و درآمدزایی برای مردم، ایجاد اشتغال جدید برای جوانان را محقق کرد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=24010

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.