تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
2

هرمزگان؛ حائز رتبه نخست در توسعه کشت های گلخانه ای

  • کد خبر : 11691
  • 28 آبان 1398 - 10:47
هرمزگان؛ حائز رتبه نخست در توسعه کشت های گلخانه ای

با حضور فریدن همتی استاندار هرمزگان، علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان و محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری دو مجتمع گلخانه ای در روستای شهدادی شهرستان حاجی آباد به بهره برداری رسید

به گزارش هرمزگان امروز: علی باقرزاده همائی در حاشیه مراسم بهره برداری از دو گلخانه در شهرستان حاجی آباد اظهار کرد: هرمزگان ، رتبه نخست توسعه کشت های گلخانه ای در سطح کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سطح اجرا شده کشت های گلخانه ای در شهرستان های حاجی آباد، رودان و میناب می باشد، افزود: سطح زیرکشت گلخانه استان هرمزگان در سال گذشته با ۷۰ درصد افزایش به میزان ۳۴۵ هکتار بوده که در حال حاضر تا پایان ۶ ماهه سالجاری ۲۰۷ هکتار می باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، با بیان اینکه حجم تعهد ابلاغی کشت های گلخانه ای در سالجاری ۳۰۰ هکتار می باشد، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود سطح کل گلخانه های این استان تا پایان سالجاری به ۶۴۵ هکتار برسد.

به گفته باقرزاده، تسهیلات جذب شده در سال جاری جهت توسعه کشت های گلخانه ای ۲۱۷ میلیارد تومان م ی باشد که اعتبارات آن از محل تبصره ۱۸ و خوداجرایی تامین شده است.

وی در خصوص اعتبارات احداث دو گلخانه مذکور در حاجی آباد تصریح کرد: دو گلخانه با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال با پرداخت تسهیلات به میزان ۴۸ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸ و ۳۰ میلیارد ریال با پرداخت تسهیلات به میزان ۲۴ میلیارد ریال از محل اشتغال پایدار روستایی در شهرستان حاجی آباد احداث شده اند.

این مسوول ادامه داد: گلخانه های یاد شده در زمینی به مساحت ۶ هکتار در روستای شهدادی شهرستان حاجی آباد واقع شده اند.

باقرزاده با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۱۳۶ هکتار سطح شناسایی شده شهرک های گلخانه ای در استان هرمزگان می باشد، اظهار کرد: تاکنون ۳ هزار و ۱۷۰ هکتار زیرساخت این شهرک های گلخانه ای توسط شرکت شهرک های کشاورزی در استان در حال احداث بوده که یک هزار و ۹۶۶ هکتار نیز توسط بخش خصوصی در حال اجرا می باشد.

وی در خصوص زمان بهره برداری این شهرک های گلخانه ای در استان هرمزگان بیان داشت: پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۴ تمامی شهرک های گلخانه ای در استان هرمزگان به بهره برداری برسد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ، اعتبار مورد نیاز جهت ساخت شهرک های گلخانه ای را ۸۸ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این اعتبارات از محل منابع دولتی و منابع تسهیلاتی تامین شده است.

باقرزاده در خصوص اشتغالزایی ایجاد شده توسط شهرک های گلخانه ای اظهار داشت: با بهره برداری از این سطح شهرک های گلخانه ای در استان هرمزگان برای ۴۵ هزار نفر اشتغال زایی ایجاد می شود .

وی همچنین میزان تولید محصولات توسط کشت های گلخانه ای را با بهره برداری از تمامی شهرک های گلخانه ای در استان هرمزگان را یک هزار و ۵۰۰ هزار تن بیان داشت و خاطرنشان کرد: این میزان تولید محصول برابر با ۴۰ هزار هکتار کشت در فضای باز می باشد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=11691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.