تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
5

نظارت بر تولید نشاء سبزی و صیفی در استان هرمزگان

  • کد خبر : 9806
  • 08 مهر 1398 - 10:19
نظارت بر تولید نشاء سبزی و صیفی در استان هرمزگان

با توجه به اغاز فصل زراعی جدید و تولید نشا در نقاط مختلف استان، بازدیدهای مستمر کارشناسان حفظ نباتات استان از روند تولید در حال انجام است.

به گزارش هرمزگان امروز: سرپرست حفظ نباتات گفت: توصیه های فنی جهت جلوگیری از بروز بیماری های گیاهی و مقابله با عوامل خسارتزای گیاهی توسط کارشناسان حفظ نباتات ارائه می گردد.

وی تصریح کرد: توصیه های انجام شده به گلخانه داران و تولید کنندگان نشا شامل، رعایت بهداشت اطراف گلخانه ، حذف علف های هرز و بقایای گیاهی به فاصله حداقل ۴ متر از گلخانه ، پوشاندن دریچه های تهویه و هواکشها با توری مناسب جهت ممانعت از ورود آفات؛ اجتناب از کشت گیاهان میزبان آفات در نزدیکی محل کشت: کشت اسفناج و ریحان علل تکثیر و بقای مگسهای مینوز می باشد؛

ایجاد یک درب ورود و خروج از نوع دوتایی که توسط فنر به طور خودکار باز و بسته شوند و این دربها فاقد پنجره باشند.

، ایجاد حوضچه ضد عفونی در فاصله بین دو درب که در آن گونی یا موارد مشابه آغشته به محلول های ضد عفونی نظیر وایتکس قرار می گیرد؛

ترمیم پوشش های پلاستیکی جهت جلوگیری از ورود آفت به گلخانه؛ استفاده از کارت زرد در محیط گلخانه جهت بررسی حضور آفت و میزان تراکم آن، استفاده از سموم حشره کش بیولوژیک در کنترل آفت؛ کنترل درجه حرارت و رطوبت مناسب گلخانه می باشد.

اشرف منصور افزود: به کشاورزان توصیه می کنیم از محصولات سالم و فروشندگان خوش نام نشا تهیه و از محصولاتی که از سلامتی آن ها آگاهی ندارند استفاده نکنند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=9806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.