تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
2

مراقب ایجاد حساسیت بیهوده بین استان ها باشیم

  • کد خبر : 2142
  • 22 آذر 1396 - 18:10
مراقب ایجاد حساسیت بیهوده بین استان ها باشیم

عالی ترین مقام اجرایی دولت در هرمزگان افزود: از ظرفیت‌های پساب تصفیه شده فاضلاب شهری بندرعباس نیز می‌توان علاوه بر بخش شهرداری برای آبیاری فضای سبز، بخشی هم در اختیار صنعت استان قرار گیرد تا نیاز این بخش نیز رفع شود.

به گزارش هرمزگان امروز استاندارهرمزگان با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم که بیهوده حساسیتی بین استان ها به وجود نیاوریم، گفت: فولادی که متعلق به بندرعباس بوده را به اصفهان برده اند و الان بعد از ۳۰ سال مشکلات ناشی از آن تصمیم ناصحیح، خود را نشان داده است.دکتر فریدون همتی در نخستین نشست کارگروه فولاد استان هرمزگان، با اشاره به اینکه در زمینه فولاد نیاز به یک کارگروه ملی داریم، تصریح کرد: با تکمیل زنجیره فولاد اشتغال زایی فراوانی به وجود می آید.

وی با بیان اینکه هرمزگان به قطب فولاد کشور تبدیل می شود، افزود: این کارگروه به پیشنهاد مدیران راه اندازی کرده ایم تا بتوانیم در این زمینه گام های هماهنگی را در سطح ملی برداریم.

دکتر همتی ادامه داد: باید به دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در رابطه با برگزاری کارگروه ها با استان های مرتبط نامه نگاری کنیم.

نماینده عالی دولت در هرمزگان بر تعریف مبادلات با دیگر استان ها تاکید کرد و گفت: به طور مثال ما به کرمان آب بدهیم و از معادن آن جا استفاده کنیم و در این زمینه باید مراقب باشیم که بیهوده حساسیتی بین استان ها به وجود نیاوریم.

وی با اذعان به اینکه باید با یک نگاه جامع و هوشمندانه گام های خود را برداریم، عنوان کرد: هدف از این کارگروه هماهنگ کردن فولاد است، چرا که قرار است هرمزگان به قطب فولاد تبدیل شود.

همتی خاطرنشان کرد: به منظور افزایش ظرفیت فولاد استان به ۱۰ میلیون تن، باید نقشه فضایی به تفکیک مکان‌ها و شهرستان‌های استان تهیه و زیرساخت‌های آنها فراهم شود تا سرمایه‌گذار بتواند در این صنعت ورود پیدا کنند.

وی تاکید کرد: چنانچه برای تامین زیرساخت‌های لازم توسعه تولید فولاد از قبیل آب، برق و گاز دستگاه‌های مربوطه با مشکل مواجه هستند، مشکلات خود را در کارگروه عنوان تا بتوان آنها را برطرف ساخت.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در هرمزگان افزود: از ظرفیت‌های پساب تصفیه شده فاضلاب شهری بندرعباس نیز می‌توان علاوه بر بخش شهرداری برای آبیاری فضای سبز، بخشی هم در اختیار صنعت استان قرار گیرد تا نیاز این بخش نیز رفع شود.

وی ساخت ریل راه آهن را از زیر ساخت‌های مورد نیاز صنعت فولاد دانست و بیان داشت: این امر می‌تواند تاثیر مثبتی در توسعه استان و شهرستان‌های مختلف آن داشته باشد.

همتی اذعان کرد: صادرات سنگ آهن از کشور با وجود واحد‌های تولیدی در هرمزگان درست نیست و زمانی که می‌توان با فرآوری سنگ آهن ارزش افزوده ایجاد کرد، نباید سنگ آهن خام صادر کنیم.

وی بیان کرد تمرکز بر روی فرآورده‌های پایین دست فولاد همچون میلگرد و تشویق سرمایه‌گذاران هرمزگانی در قالب واحد‌های کوچک، متوسط و بزرگ برای سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند موجب ایجاد اشتغال در استان شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=2142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.