تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
5

لزوم تسریع در مجوزهای پرورش ماهی در قفس برای تعاونی ها

  • کد خبر : 11884
  • 03 آذر 1398 - 10:13
لزوم تسریع در مجوزهای پرورش ماهی در قفس برای تعاونی ها

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان گفت: افراد علاقمند برای پرورش ماهی درقفس بایستی در تعاونی های صیادی مناطق مختلف استان عضو شوند.

 به گزارش هرمزگان امروز:  نشست هم اندیشی و هماهنگی در خصوص مجوزهای پرورش ماهی در قفس برای تعاونی های بخش صیادی با حضور علی باقرزاده همایی رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، مدیران ادارات شیلات، منابع طبیعی، محیط زیست، دامپزشکی و اعضای شورای نظام مهندسی در سالن پیارم این سازمان برگزار شد.

باقرزاده همائی در این نشست ضمن لزوم تسریع در مجوزهای پرورش ماهی در قفس جهت تعاونی های صیادی افزود: افراد علاقمند برای پرورش ماهی درقفس بایستی در تعاونی های صیادی مناطق مختلف استان عضو شوند.

وی درادامه با بیان اینکه ورود سرمایه گذاران توانمند به حوزه پرورش ماهی درقفس کمک وافری به توسعه صیادی در استان هرمزگان می کند، خاطرنشان ساخت: افراد توانمند را به این چرخه وارد کنید، در صورت توانمندکردن تعاونی ها با ورود افراد توانمند موفقیت هایی عاید حوزه شیلات و صیادی این استان خواهد شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان ادامه داد: سرمایه گذاران این حوزه برای ورود به سرمایه گذاری در پرورش ماهی در قفس بایستی توجیه شوند.

باقرزاده تصریح کرد: وجود افراد توانمند در تعاونی های صیادی در آینده ثمرات خوبی برای استان خواهد داشت و این افراد بعدها محور تولید شده و دیگر اعضای تعاونی را نیز به ورود به عرصه تولید  تشویق خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تعاونی ها را توسعه دهید، افزود: در صورت توسعه تعاونی ها، صنعت نیز رشد پیدا کرده و هزینه های تولید به تبع کاهش پیدا می کند، صنایع جانبی دیگر نیز رشد می یابد.

این مسوول در خاتمه یادآورشد: با توسعه و رشد صنایع مختلف اشتغال تولید شده و معضلات اجتماعی کاهش پیدا می کند.

مدیرکل شیلات استان هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به اینکه این استان ظرفیت تولید ۱۳ هزار تن پرورش ماهی در قفس را دارد، اظهار داشت: در حال حاضر در هرمزگان ۶ هزار و ۵۰۰تن ماهی از طریق پرورش در قفس تولید شده و درکل کشور این رقم به ۱۷ هزار تن می رسد.

محسن یکتاپور در ادامه افزود: این  استان ظرفیت های بسیاری برای پرورش ماهی درقفس داشته وبایستی به سمت پرورش آبزیان از طریق قفس برویم.

به گفته وی ، پهنه ها نیاز به بازنگری مجدد دارند زیرا معتقدیم جای کار بسیاری در این استان وجود دارد.

این مسوول خاطرنشان کرد: تعاونی های شهرستانها جهت گرفتن مجوز پرورش ماهی در قفس برای گرفتن پهنه ها سریعتر اقدام نمایند تا پهنه ها به نام تعاونی ها ثبت شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=11884

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.