تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
3

تحول بخش کشاورزی هرمزگان با سرمایه گذاری در صندوق های کشاورزی

  • کد خبر : 11782
  • 30 آبان 1398 - 9:21
تحول بخش کشاورزی هرمزگان با سرمایه گذاری در صندوق های کشاورزی

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ میلیارد تومان قرض الحسنه در زیربخشهای کشاورزی، صیادی و صنایع تبدیلی با کارمزد ۴ درصد توسط صندوق توسعه بخش کشاورزی پرداخت شده است.

به گزارش هرمزگان امروز:  نشست صندوق توسعه بخش کشاورزی ظهر امروز با حضور علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، دکتر صالح دریانورد رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان، علیرضا اشرفی عضو هیات مدیره صندوق توسعه کشاورزی، داریوش اعرابی مدیر امور مجامع و نمایندگان صندوق توسعه کشاورزی، قربان میربگ معاون مدیرتوسعه عملیات و بهبود بهره وری صندوق توسعه کشاورزی، علیرضا رئیسی رییس امور نمایندگان صندوق توسعه کشاورزی، شهریار رستمی مدیر توسعه سرمایه گذاری و تسهیلات صندوق توسعه کشاورزی و قاسم محمدی مشاور مدیرعامل و مسوول حقوقی این صندوق برگزار شد.

 باقرزاده در این نشست با اشاره به اینکه استان هرمزگان با مساحتی در حدود ۱۶۰ هزار هکتار و تولید۲/۵ میلیون تن محصول در بخش زراعت ، باغبانی ، دام و طیور و ۳۰۰ هزار تن محصول در بخش صید و پرورش ماهی و میگو فعالیت می کند، اظهار کرد: بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان گردش مالی در بخش کشاورزی بوده که نیازمند حمایت می باشد.

وی بیان داشت: در بخش تشکلها، صندوق سرمایه خوبی جذب کرده و در دیگر بخش ها نیز نیازمند توجه بیشتر و سرمایه گذاری می باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با بیان اینکه صندوق خرد زنان به خوبی در این استان پیشرفت کرده است، ادامه داد: صندوق های دیگر نیز بایستی با جدیت و تلاش بیشتری فعالیت کنند.

باقرزاده همچنین خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ و ۹۷ حدود ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی به صندوق توسعه بخش کشاورزی و صندوق خرد زنان کمک شده است .

وی افزود: از محل دارایی های سازمان جهادکشاورزی ، حدود ۱۶ میلیارد تومان در صندوق مرکزی وصول شده است.

این مسوول درادامه با بیان اینکه ۳ صندوق شهرستانی ایجاد شده برای کمک به کشاورز می باشد، تصریح کرد: در صندوق استانی فقط تشکلها می توانند عضو شوند.

باقرزاده خطاب به مدیران عامل صندوق ها گفت: صندوقها را توسعه دهید تا مشکلات کاهش پیدا کند، کشاورزان نیز معادل موجودی صندوق بایستی در این سرمایه گذاری مشارکت کنند.

به گفته وی، اگر کشاورزان در سرمایه گذاری در صندوق مشارکت نکنند قاعدتا اعتبار موجودی صندوق را نمی توان در استان هزینه کرد وبه استان های دیگر تعلق می گیرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه صندوق های روستایی نیز همانند استانی بایستی فعال باشند، خاطرنشان کرد: امسال هم کمک های دولتی به صندوق واریز خواهد شد که در صورت مشارکت کشاورزان در سرمایه گذاری در صندوق، بخش کشاورزی استان متحول خواهد شد.

باقرزاده همچنین افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ میلیارد تومان قرض الحسنه در زیربخشهای کشاورزی، صیادی و صنایع تبدیلی با کارمزد ۴ درصد توسط صندوق توسعه بخش کشاورزی پرداخت شده است.

وی در پایان اظهار داشت: صندوق های نوپا در بخش کشاورزی بایستی تلاش بیشتری کرده تا کشاورزی استان هرمزگان توسعه یابد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=11782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.