تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
3

تأکید رئیس کل دادگستری هرمزگان بر ضرورت صیانت از حقوق زنان

  • کد خبر : 4558
  • 05 تیر 1398 - 11:11
تأکید رئیس کل دادگستری هرمزگان بر ضرورت صیانت از حقوق زنان

اولین نشست جریان ملی هم اندیشی قوه قضاییه در موضوع ضرورت تأمین امنیت زنان و صیانت از حقوق خانواده با حضور مسئولین قضایی و مشارکت نخبگان ، کارشناسان و صاحب نظران در دادگستری کل استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز ، اولین نشست جریان ملی هم اندیشی قوه قضاییه برای مشارکت نخبگان و کارشناسان و صاحب نظران در موضوع ضرورت تأمین امنیت زنان و صیانت از حقوق خانواده با تمرکز بر بررسی کارشناسی «لایحه تأمین امنیت زنان در مقابل خشونت» با حضورعلی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ، مسئولین قضایی استان ، مدیران و نمایندگان دستگاه های ذی مدخل و جمعی از صاحب نظران حوزه صیانت از امنیت زنان برگزار شد.
علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان درجریان برگزاری این نشست با تأکید بر جایگاه ویژه زن به عنوان رکن اساسی نظام خانواده در جامعه اسلامی ، خاطر نشان ساخت: منزلت بانوان در دین مبین اسلام و نصوص پر شمار قرآن کریم هم طراز با مردان قرار داده شده و مورد ستایش ویژه قرار گرفته است و برمبنای همین شاخص ،«لایحه تامین امنیت زنان در مقابل خشونت» به منظور صیانت از حقوق بانوان از سوی قوه قضائیه تدوین و ارائه شده است.
به گفته رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ، دادگستری‌ها، مراکز دانشگاهی ، بهزیستی، مسئولان و نمایندگان دفاتر زنان و خانواده استانداری‌ها و همچنین قضات زن ، وکلا و صاحب نظران ف همزمان در سراسر کشور در این هم اندیشی یک روزه‌ به تبادل نظر خواهند پرداخت تا موجبات غنی سازی ، رفع ابهام و پربار شدن این لایحه را فراهم سازند.
وی خاطرنشان کرد: به دستور ریاست محترم قوه قضاییه مقرر شد بعد از بررسی‌های معاونت حقوقی، معاونت فرهنگی اولین سلسله هم اندیشی‌های ملی را در این باره برگزار کند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=4558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.