تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
2

بهره برداری حداکثری از ظرفیت اراضی مستعد پرورش میگو

  • کد خبر : 14142
  • 03 بهمن 1398 - 9:50
بهره برداری حداکثری از ظرفیت اراضی مستعد پرورش میگو

استاندار هرمزگان گفت: بهره برداری حداکثری از ظرفیت اراضی مستعد پرورش میگو در هرمزگان با راه اندازی شهرک‌های شیلاتی در دستور کار است.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر فریدون همتی در نشست پیگیری راه‌اندازی شهرک های شیلاتی در استان هرمزگان که با حضور علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، یکتاپور مدیرکل شیلات هرمزگان و جمعی ازمدیران استان برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های گسترده هرمزگان در زمینه پرورش میگو، شهرک های شیلاتی در پهنه های تعیین شده در راستای ایجاد مزارع پرورش میگو راه اندازی می شوند.

وی ادامه داد: باید با اطلاع رسانی گسترده، مردم ساحل نشین در مناطق اجرای این طرح‌ها، در جریان راه اندازی مزارع پرورش میگو قرار گیرند تا در اجرای آن ها مشارکت داشته باشند.

استاندار هرمزگان افزود: در راه اندازی شهرک‌های شیلاتی برای پرورش میگو باید همه جوانب کار به طور دقیق مورد توجه و نظارت دائمی قرار گیرد و ارائه آموزش‌های مهارتی لازم به ساکنان مناطق اجرای این طرح‌ها نیز برای مشارکت در اجرای طرح ها در دستور کار باشد.

همتی تصریح کرد: باید یک برنامه دقیق تولیدی و بهره برداری در راستای تولید با کیفیت مناسب میگو در این مزارع داشته باشیم.

وی گفت: سیاست ما بهره برداری حداکثری از ظرفیت اراضی مستعد پرورش میگو در هرمزگان می‌باشد تا از این طریق شاهد اشتغالزایی و درآمدزایی بسیار خوب و گسترده برای مردم هرمزگان باشیم.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان نیز در این نشست، مزیت نسبی هرمزگان را در حوزه آبزی پروری نام برد و اظهار کرد: اراضی پرورش میگو یکی از ظرفیت های مهم بخش کشاورزی و شیلات استان هرمزگان در حوزه اقتصاد دریا محور است.

به گفته وی، با توجه به درآمدزایی مناسب پرورش میگو استقبال بسیار خوبی در سطح استان از این بخش شده است که در صورت تحقق اهداف زمینه ساز تحولات خوبی برای هرمزگان خواهد بود.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، رویکرد وزارت جهادکشاورزی را جذب منابع بخش خصوصی با هدف اجرای فعالیت‌های توسعه‌گرا و ایجاد جهش در اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی با هدف افزایش تولید، ارزآوری و ایجاد اشتغال بویژه برای مناطق کمتر توسعه یافته اعلام کرد.

باقرزاده در پایان خاطرنشان کرد: با ایجاد صنایع مرتبط و زنجیره ارزش علاوه بر اشتغال ایجاد شده شاهد بکارگیری بخش عمده‌ای از سرمایه‌های بخش خصوصی و اشتغال بیشتر در منطقه خواهیم بود .

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=14142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.