تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
4

بهره برداری از طرح ۳ هزار و ۷۰۰ هکتاری آبیاری نوین شاخه شمالی دشت میناب

  • کد خبر : 14340
  • 08 بهمن 1398 - 11:53
بهره برداری از طرح ۳ هزار و ۷۰۰ هکتاری آبیاری نوین شاخه شمالی دشت میناب

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در بازدید از دشت میناب از بهره برداری طرح ۳ هزار و ۷۰۰ هکتاری آبیاری نوین شاخه شمالی دشت میناب در دهه فجر سالجاری خبر داد.

به گزاش هرمزگان امروز: علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان طی بازدیدی از پروژه ۳۷۰۰ هکتاری آبیاری تحت فشار شاخه شمالی دشت میناب اظهار کرد: طرح ۱۲ هزار هکتاری احیاء دشت میناب از شاخص ترین پروژه های مجموعه جهادکشاورزی استان می باشد.

وی افزود: ۳هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی دشت مرکزی میناب به سیستم نوین آبیاری مجهز شده که ۸۵ درصد بهره‌وری آب را به دنبال دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در ادامه اجرای طرح ۸ هزار هکتاری تجهیز و نوسازی باغات و حذف درختان غیر مثمر و فرسوده میناب را از دیگر طرح های ملی وزارت جهادکشاورزی دانست که در دهه مبارک فجر کلنگ آن به زمین زده خواهد شد.

به گفته باقرزاده طرح ۱۲ هزار هکتاری احیای دشت میناب به سه شاخه شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم می شود که شامل اجرای پروژه های تسطیح نسبی، تجهیز و نوسازی اراضی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دهه مبارک فجر سالجاری طرح های ۳ هزار و ۷۰۰ هکتاری آبیاری نوین شاخه شمالی دشت میناب و ۸ هزار هکتاری تجهیز و نوسازی باغات و حذف درختان غیر مثمر و فرسوده با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=14340

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.