تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
3

برگزاری کارگاه شناخت و کاربرد سم پاشی در حاجی آبادو میناب

  • کد خبر : 12888
  • 27 آذر 1398 - 10:33
برگزاری کارگاه شناخت و کاربرد سم پاشی در حاجی آبادو میناب

رییس اداره فناوریهای مکانیزه سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: جهت آشنایی کشاورزان، باغداران و کارشناسان با شیوه مدرن سم پاشی و محلول پاشی ( تغذیه) مزارع و باغ های استان توسط پهپاد( پرنده هدایت پذیر از دور) کارگاه آموزشی در شهرستان های حاجی آباد و میناب برگزار شد.

به گزارش هرمزگان امروز:  شاهین شاهی زاده اظهار داشت: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی توجه بهره برداران به خدمات هوایی پهپاد برای سمپاشی و جایگزینی این فناوری به جای عملیات تراکتور و هزینه های کارگری می باشد.
وی افزود: تردد تراکتور باعث آسیب به سطح حاصلخیز و محصول شده و هزینه هایی همچون سوخت، استهلاک ماشین و لاستیک، هدر رفت سم و مصرف آب و … را در بر دارد.
رییس اداره فناوریهای مکانیزه سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در خصوص تسهیلات جهت خرید این پهپاد برای بهره برداران کشاورزی بیان داشت: کشاورزان استان می توانند جهت خرید این پهپاد از تسهیلات مکانیزاسیون که شامل ۸۰ درصد تسهیلات، ۲۰ درصد سهم آورده با سود ۱۵ درصد و بازپرداخت ۵ تا ۷ سال استفاده نمایند.
گفتنی است؛ بهره برداران بخش کشاورزی در صورت عدم توان مالی خرید می توانندخدمات هکتاری سمپاشی را  از شرکتهای خدماتی این فناوری تقاضا نمایند.
لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=12888

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.