تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
5

بازدید معاون رئیس جمهور و استاندار هرمزگان از مناطق سیل زده در شهرستان جاسک

  • کد خبر : 24750
  • 16 دی 1399 - 11:18
بازدید معاون رئیس جمهور و استاندار هرمزگان از مناطق سیل زده در شهرستان جاسک
دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با همراهی دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان، ضمن بازدید از روستاهای سیل زده سدیج و گابریک در شهرستان جاسک، نخستین واحدهای مسکونی احداثی بازسازی شده در روستاهای سدیج و گابریک را افتتاح کرد.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان در این خصوص گفت: در سیل دی ماه سال ۹۸ به تعدادی از واحدهای مسکن روستایی شهرستان جاسک در مجاورت دو رودخانه سدیج و گابریک خسارت وارد شد که بر اساس ارزیابی ها، ۲۷۰ واحد نیازمند احداث مجدد، ۳۵۰ واحد نیازمند تعمیرات و ۷۵۰ واحد دچار خسارت معیشتی شدند.

وی افزود: بر اساس این برآورد و با مصوبه هیأت وزیران و پس از ابلاغ معاون اول رئیس جمهور، برای هر یک از این گروه ها تسهیلاتی تخصیص پیدا کرد که بخشی از این تسهیلات بلاعوض است.

همتی عنوان کرد: همچنین روستاهای کروچ، کنتکی، حاجی آباد، گبد، گرندو، نوروزکار، سدیج، گشمی، بندبست، لیره ایی، گنجک طی سیل بهمن ماه ۹۸ دچار خسارت شدند که بر اساس مصوبه شورای مدیریت بحران و شورای برنامه ریزی و توسعه استان، روستای لیره ایی به مکان دیگری منتقل می شود و کار بازسازی واحدهای خسارت دیده در بقیه روستاها ادامه دارد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سال گذشته تا کنون با استقرار ستاد بازسازی در منطقه، فرآیند ساخت و تعمیر واحدهای خسارت دیده ناشی از سیل را با مشارکت اکیپ های اجرایی و مردم شروع کرده است و تا پایان سال جاری عملیات احداث و تعمیرات واحدهای خسارت دیده شرق جاسک در سیل دی ماه ۹۸ ، به پایان می‌رسد.

همچنین در این بازدید عملیات اجرای دایک در بیش از سه هزار متر از نقاط حادثه خیز سدیج و گابریک تشریح شد.

عملیات اجرایی این پروژه از تیر ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان دولت دوازدهم به اتمام می رسد.

هزینه اجرای این پروژه ۹ میلیارد تومان برآورد شده است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=24750

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.