تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
1

بازدید معاون آبزی پروری شیلات از ظرفیت های آبزی پروری

  • کد خبر : 13003
  • 30 آذر 1398 - 10:05
بازدید معاون آبزی پروری شیلات از ظرفیت های آبزی پروری

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان از ظرفیت های آبزی پروری غرب هرمزگان بازدید کرد.

به گزارش هرمزگان امروز:  دکتر عبدالرسول  دریایی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه  شیلات می تواند محوری برای توسعه بیش از پیش استان هرمزگان باشد گفت: استان هرمزگان به ویژه شهرستان بندرلنگه از پتانسیل های بالایی در زمینه فعالیت های شیلاتی  به ویژه آبزی پروری دارد.

وی در بازدید از پیشرفت و اقدامات انجام شده در سایت پرورش میگو این شهرستان ظرفیت مناسبی برای پرورش میگو ، ماهی در قفس و سایر آبزیان با توجه به سواحل مناسب و آب دریای با کیفیت دارد گفت :خوشبختانه به خوبی ظرفیت های آبزی پروی بندرلنگه در راستای رونق تولید،اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی به کار گرفته شده است.

دریایی همچنین با اشاره به ظرفیت های خوب پرورش ماهی در دریا در شهرستان بندر لنگه گفت:  خوشبختانه با حرکت های خوب انجام شده پس از رفع برخی موانع جدید شاهد تبدیل استان هرمزگان به قطب پرورش ماهی در دریای کشور  شدیم.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان اذعان نمود که طرحهای تکثیر و پرورش میگو در این شهرستان از پیشرفت خوبی برخوردار می باشد و نوید آن را می دهد که در سال آینده وارد چرخه تولید شود.

وی با بیان اینکه  در حال حاضر دو مرکز تکثیر میگو در حال بهره برداری ،  ۶ مرکز در شرف احداث و ۲ مرکز در شرف واگذاری است گفت : در زمینه پرورش میگو ، بیست هزار هکتار واگذار شده به شرکت شهرک ها ،  دو هزار و ۴۰۰ هکتار در حال احداث و بالغ بر  دو هزار و ۷۲۰ هکتار در حال بهره برداری می باشد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=13003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.