تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
3

افتتاح و بهره برداری از پروژه سایت پرورش میگوی دوستکو واقع در شهرستان قشم+عکس

  • کد خبر : 890
  • 08 شهریور 1395 - 10:51

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان همچنین در مراسم افتتاح پروژه بزرگ پرورش میگوی در روستای دوستکو قشم اظهار داشت: با آغاز به کار فعالیت فاز اول سایت پرورش میگو دوستکو زمینه مناسبی برای اشتغالی اهالی این روستا و روستاهای همجوار ایجاد خواهد شد و همچنین از ذخایر دریایی جزیره به دلیل کاهش صید حفاظت به عمل خواهد آمد.

به گزارش هرمزگان تودی همزمان با فرارسیدن هفته دولت و در چهارمین روز از این هفته پروژه سایت پرورش میگوی  دوستکو  واقع در شهرستان قشم با حضور مدیر کل شیلات هرمزگان،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان،معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری هرمزگان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان و شهرستان قشم  به بهره برداری رسید.

در مراسم افتتاحیه این سایت پرورش میگو مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به دست آوردهای دولت تدبیر و امید برای ملت و همچنین نقش اقتصاد مقاومتی در پیشبرد اهداف شیلات هرمزگان گفت: این طرح با مشارکت صیادان محلی و طرح جدید استخر عمیق و تخلیه مرکزی و پوشش کانال آبرسان ژئوممبران در راستای اقتصاد مقاومتی اجرا شده است .

سید پرویز محبی افزود: در این پروژه جمعی از صیادان منطقه  اقدام به فروش لنج صیادی نموده و از محل آن این طرح ۱۵۰ هکتاری را   بدون دریافت وام اجرا کرده اند.

وی  گفت: این طرح با ظرفیت سالانه ۵۰۰ تن و رسمایه گاری بالغ بر سی میلیارد ریال از توان اشتعل زایی برای  بالغ بر ۶۰ نفر برخوردار است.

مدیر کل شیلات هرمزگان در رابطه با این طرح خاطر نشان کرد: تمام سرمایه گذاری انجام شده در این طرح از محل آورده  بخش خصوصی بوده  و با همت به کار گرفته شده از سوی بخش خصوصی و با پشتیبانی ودولت در تسهیل اخذ مجوز و انجام اقدامات قانونی خوشبختانه در مدت کمتر از یکسال این طرح به بهره برداری رسید و ذخیره سازی میگو در آن به انجام رسید.

محبی اجرای این طرح پیرو منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و همچنین سیاست های توسعه ای دولت تدبیر و و امید برابر با سیاست های سازمان شیلات ایران مبنی بر مشارکت جامعه صیادی  در آبزی پروری شیلات هرمزگان دانست و گفت: این سایت بدون شک نقش مهمی در کاهش فشار بر ذخایر آبزیان خلیج فارس و افزایش آبزی پروی خواهد  داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان همچنین در مراسم  افتتاح پروژه بزرگ پرورش میگوی در روستای دوستکو قشم اظهار داشت: با آغاز به کار فعالیت فاز اول سایت پرورش میگو دوستکو زمینه مناسبی  برای اشتغالی اهالی این روستا و روستاهای همجوار  ایجاد خواهد شد و همچنین از ذخایر دریایی جزیره به دلیل کاهش صید حفاظت به عمل خواهد آمد.

علی رئوفی  همچنین اظهار داشت:  سایت پرورش میگوی روستای دوستکوی قشم فاز های بعدی آن در آینده راه اندازی خواهند شد و این سایت پرورش میگو  ، نمونه بارز پروژه های اقتصاد مقاومتی  در استان هرمزگان با  ورود بخش خصوصی در زمینه تولید  و ایجاد اشتغال است.

دوستکو از غربی ترین و محرومترین نقاط جزیره قشم محسوب می شوند که در دولت و تدبیر و امید، زیرساخت های اولیه به ویژه در بخش شیلات مناطق به منظور بهره مندی مردم از امکانات مناسب در حال ارتقاء است


لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.