تاریخ : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
2

از طرح پهنه های تولیدی کشاورزی هرمزگان رونمایی شد

  • کد خبر : 1115
  • 17 شهریور 1395 - 14:45
از طرح پهنه های تولیدی کشاورزی هرمزگان رونمایی شد

سیب شناسی این طرح را باید مدیران مراکز جهادکشاورزی در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری رصد کنند تا بتوانیم با استفاده از داده های بدست آمده برای برنامه ریزی بهتر و اقتصادی کردن بخش کشاورزی قدم برداریم.

به گزارش هرمزگان تودی ، ناصر حیدری پور رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت:در استان ۱۶۰ هزار هکتار زمینهای کشاورزی و باغی وجود دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در مراسم رونمایی از طرح پهنه بندی اراضی تولیدی کشاورزی و در جمع ناظران کشاورزی استان اظهارداشت: این طرح با هدف برنامه ریزی ، اجرا و نظارت بر زمینهای کشاورزی، باغی و دامداری هر منطقه در استان و با استفاده از دانش و تجربه کارشناسان کشاورزی در نقاط مختلف هرمزگان اجرا می شود.
وی ادامه داد:برای موفقیت در پهنه بندی،داشتن اطلاعات لازم در این حوزه به عنوان اصل اولیه است.
حیدری پوری اضافه کرد:در این طرح ۱۱۸ کارشناس ناظر به طور میانگین هر نفر تصدی هزار هکتار از زمینهای کشاورزی و باغی منطقه را بر عهده می گیرند تا کلیه امور نظارت بر نحوه تولید محصولات کشاورزی و همچنین ابلاغ سیاستهای وزارتخانه ، استفاده از روشهای نوین کشت و استفاده مناسب از منابع آب و خاک را عهده دار شوند.
وی ادامه داد:آسیب شناسی این طرح را باید مدیران مراکز جهادکشاورزی در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری رصد کنند تا بتوانیم با استفاده از داده های بدست آمده برای برنامه ریزی بهتر و اقتصادی کردن بخش کشاورزی قدم برداریم.
حیدری پوری در ادامه خاطر نشان کرد:به دنبال آن هستیم که به داده ها ی مناسب که نیاز یک برنامه ریزی اصولی است دست پیدا کنیم و در این طرح نوید این است که با کمک محققین و کارشناسان به موفقیت های بیشتری در توسعه کشاورزی علمی و پایدار برسیم.
وی ضمن تاکید بر ارتباط موثر کارشناسان با بهره برداران بخش کشاورزی افزود: در پایان هر هفته مدیران پهنه گزارشهای خود را در خصوص ارزیابی فعالیتها به مدیران مراکز ارسال نمایند.
این مقام مسئول بیان داشت:گونه های گیاهی برتر و مناسب هر منطقه میبایست شناسایی شود و نسبت به ترویج کشت آنها اقدام شود و همچنین برای رسیدن به بازار مناسب و تولید اقتصادی در کنار تولید کنندگان بخش کشاورزی باشیم.
وی یادآورشد:ما باید بر اساس وظایف سازمانی خود در حوزه امنیت غذایی پایدار کارها و فعالیتهای شاخصی را انجام دهیم.
در نظام پهنه بندی کارها را بصورت تخصصی دنبال کنیم و در این خصوص مشاوره های لازم داشته باشیم و برای اجرای کار تخصصی، از ابزار و دانش و تکنولوژی آن باید استفاده کرد.
این مقام مسئول اظهارداشت: طرح پهنه بندی عرصه های تولیدی کشاورزی برای نخستین بار در هرمزگان در حال اجرا است.
در این طرح نظارت بر زمینهای خرد کشاورزی به کارشناسان ناظر سازمان جهاد کشاورزی استان واگذار و با راه اندازی این سامانه اطلاعات هواشناسی کشاورزی و سایر اطلاعات مورد نیازهم به کشاورزان هرمزگانی داده می شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=1115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.